Nem támogatta a fővárosi bizottság a BKV-jegyek drágulását

Nem támogatta a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottsága szerda délután azt a városvezetői javaslatot, hogy a BKV-járművek vezetőinél váltott vonaljegy árát, ami januárban nőtt 260 forintra, a jövő hónaptól 300 forintra emeljék.

MNO
2007. 05. 30. 18:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A testület a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén elfogadásra javasolja a HÉV-ek és az agglomerációs buszok viteldíjainak módosítását. A változtatásokat egy májustól hatályos kormányrendelet kapcsán hajtják végre oly módon, hogy a BKV-járműveken is ugyanolyan tarifák legyenek, mint a Volán-buszokon és a MÁV-járatokon.

A módosítás a rövidebb HÉV-vonalakon drágulást, 15 kilométernél és afelett díjcsökkenést jelent a teljes árú jegyeknél. Az agglomerációs buszoknál az 5 kilométeres bérlet olcsóbb, a 10 kilométeres valamivel drágább lesz.

Az előterjesztés rögzíti azt is, hogy az egységes tarifák miatt szükség van az árkiegészítésről szóló törvény módosítására. Ez azonban eddig nem történt meg, mivel a javaslatot még be sem nyújtották az Országgyűléshez.

A szakbizottság érdemben nem foglalkozott azzal a helyszínen kiosztott javaslattal, amely konkretizálná az európai uniós strukturális és kohéziós alapból az idén és jövőre támogatásra javasolt projektek körét.

Lakos Imre (SZDSZ), a bizottság elnöke az MTI-nek elmondta, hogy egy nappal a közgyűlési döntés előtt még igen zavarosnak tűnik a hivatali előterjesztés. A hivatal képviselője pedig a városüzemeltetést jelentősen érintő projektekkel kapcsolatban semmilyen érdemi választ nem tudott adni. Így például arra sem, hogy mi lesz az 1-es villamos Lágymányosi hídi átvezetésével, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamossal, vagy a Moszkva tér rendezésével.

A közgyűlés egyébként tavaly nyáron is helyszíni előterjesztés alapján fogadta el a 2007-2013. között EU támogatásra javasolt projektek tág körét. A közlekedés terén a javaslatban szerepel az 5-ös metró, a regionális gyorsvasút 52 milliárd forintos, az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbításának 44 milliárdos, a Szabadság híd felújításának ötmilliárdos, a Margit híd felújításának nyolcmilliárdos, és a csepeli Gerincút egy részének 5,5 milliárd forintos megépítésének projektje is. Konkrétan meg nem jelölt összeg erejéig támogatást kérne a főváros az uniótól a 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni beruházásokra is.

MTI

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.