Tovább tart a sztájk a Deutsche Telekomnál

Nem lankad a Deutsche Telekom dolgozóinak sztrájkja, amely a munkabeszüntetés a második hetébe lépett hétfőn. A ver.di szakszervezeti szövetség 14 ezer sztrájkolóra számít a hét első napján. A tiltakozást a csoport tervezett átalakítása váltotta ki.

MNO
2007. 05. 21. 8:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pénteken már politikusok is a tárgyalásokhoz való visszatérést és a megoldást sürgették a munkaügyi konfliktusban. A baden-württembergi miniszterelnök újra a tárgyalóasztalhoz szólította a feleket, ugyanígy a korábbi német gazdasági miniszter, Wolfgang Clement is gyors megoldás követelt.

A Deutsche Telekom mintegy 11 ezer alkalmazottja május 11-én lépett országszerte sztrájkba. Az ellen tiltakoznak, hogy a csoport vezetése a cég különböző szolgáltatásait egy új, egységes és külön számlán kezelt vállalatba, a T-Service-be szervezi ki, és oda helyez át mintegy 50 ezer alkalmazottat, akiknek többet kell majd dolgozniuk kevesebb bérért. A tervek szerint az áthelyezettek számára a heti munkaidő az eddigi 34 óra helyett 38 óra lenne, és a kiszervezendő több tízezer dolgozó bérét két és fél év alatt 12 százalékkal csökkentenék, cserébe a cég 2010 végéig szavatolná a munkahelyek megtartását. Emellett a Deutsche Telekom új munkahelyteremtést is kilátásba helyezett. Ezt a javaslatot azonban a ver.di visszautasította.

Ez az első sztrájk a német telefontársaság történetében, és az első komolyabb munkaügyi konfliktus azóta, hogy a vállalatot tizenkét évvel ezelőtt privatizálták. A változtatásokat a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások veszteségeivel, a költségcsökkentés szükségességével indokolta a vállalatvezetés. Az átszervezés július 1-től lépne életbe.

Egyelőre nem hoztak nyilvánosságra adatokat arról, hogy sztrájk milyen veszteséget okoz a Deutsche Telekomnak. A sztrájk következtében a telefonos ügyfélszolgálatok elérhetősége rosszabb a szokásosnál, az új megrendelések feldolgozása késedelmes, különösen a műszaki ügyfélszolgálatoknál, vagyis az üzletmenet korlátozása miatt több tízezer ügyfél kívánsága egyáltalán nem, vagy csak késve teljesülhet.

A Forsa közvélemény-kutató szerint azonban a lakosság többsége szolidáris a sztrájkkal: a megkérdezettek több mint háromnegyede megértést tanúsít.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.