A nagy átverés: nincs jogszerű előfizetői szerződés a kommunikációs piacon

Nem felelt meg a jogszabályi követelményeknek a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által megvizsgált egyetlen előfizetői szerződés sem a vezetékes, a mobiltelefon-, az internet- és a műsorelosztási piacon működő közel száz szolgáltató esetében. Az előfizető kötelességeit pontosan körülírják, ám saját tennivalóikat csak általánosságban fogalmazzák meg a cégek. A legrosszabb eredmények az internetszolgáltatóknál születtek.

MNO
2007. 07. 04. 9:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyhez kötött és a mobiltelefon-, valamint az internet- és a műsorelosztási piacokon működő közel száz szolgáltató írásban megkötött egyedi előfizetői szerződéseinek vizsgálatakor egyetlen olyan szolgáltatót sem találtak, amelynek szerződései teljes mértékben megfeleltek volna a jogszabályi követelményeknek – közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

A vizsgálati szempontok alapján a legkevésbé rosszul a mobilszolgáltatók szerepeltek. A három cég egyedi előfizetői szerződései a vizsgálati szempontok mintegy egyharmadában voltak hibásak. A legrosszabb eredmény az internetpiacon született, ahol a vizsgált szolgáltatók többsége a vizsgálati szempontok több mint felében elvérzett.

A hatóság az elektronikus hírközlésről szóló törvény alapján minden ellenőrzött szolgáltatóval szemben elmarasztaló határozatot hozott, és felhívta a szolgáltatókat az általuk alkalmazott szerződésminták módosítására.

A vizsgálat eredményeinek elemzésekor szembetűnő volt, hogy míg az előfizető adatai, valamint egyéb, az előfizetőt kötelező feltételeket – például a szolgáltatás díját – teljes körűen rögzítették az egyedi előfizetői szerződésekben, addig az előfizetőt megillető jogok, illetve a szolgáltatót kötelező feltételek nem, vagy csak hiányosan szerepeltek a szerződésekben.

Az esetek több mint felében hiányoztak az előfizetői jogok a hibabejelentés, a panasz megtételének módja, a szolgáltatás szüneteltetésére vonatkozó rendelkezések megszegése esetén, a díjvisszatérítés rendje, az előfizetőt megillető kötbér mértéke, valamint a szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó egyéb díjak.

A hatóság felhívja a figyelmet arra, hogy az előfizetők az őket megillető, az egyedi előfizetői szerződésben nem szereplő, de a szolgáltató általános szerződési feltételeiben rögzített jogokról és kötelezettségekről az NHH weboldalán elérhető közhiteles nyilvántartásból, illetve a szolgáltatók honlapjáról tájékozódhatnak. A szolgáltatók és az előfizetők közötti előfizetői szerződés részét képezik az általános szerződési feltételek és az egyedi előfizetői szerződések.

Az NHH piacfelügyeleti tevékenysége során az elmúlt két évben mintegy száz szolgáltató 15 millió előfizetőjét érintő egyedi előfizetői szerződését vizsgálta. A hatóság a jogszabályi előírások betartását további ellenőrzésekkel és utóellenőrzésekkel vizsgálja. Ha ismételten jogsértés állapítható meg, úgy a jogsértő szolgáltatóval szemben bírságot állapít meg.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.