A hazai televíziózás vizsgálatába kezdett a GVH – derül ki a hivatal szerdai közleményéből, amely szerint annak jeleit látják, hogy „a szükségtelen korlátozásoktól mentes piacralépés feltételei nem adottak, a médiapiaci verseny és a digitalizáció fogyasztói jólétet növelő sokszereplős, változatos médiakínálatot biztosító hatása esetleg nem érvényesül„.
Mint írják: a GVH rendelkezésére álló adatok szerint a két országos kereskedelmi adó reklámpiaci részesedése nem áll arányban nézettségükkel, a műsorszolgáltatók piacra lépése pedig jelentős mértékben a kábeltelevíziós platformon megjelenés lehetőségétől függ, ezek a műsorcsomagok viszont kizárólag a platformszolgáltatótól szerezhetők be.
Az anyag kiemeli: a digitalizáció annyiban növelheti a választék bővítésével növelni a fogyasztói jólétet, „amennyiben a szükségtelen korlátozásoktól mentes piacralépés feltételei adottak”; a GVH által azonosított fenti körülmények azonban azt valószínűsítik, hogy ez az említett feltételek nem állnak fenn.
(MTI)

Teljes leállás jön az egészségügyben - itt vannak a legfontosabb tudnivalók!