Az elektronikus média piacát vizsgálja a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ágazati vizsgálatot indított az elektronikus média piacán.

MNO
2007. 07. 25. 12:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai televíziózás vizsgálatába kezdett a GVH – derül ki a hivatal szerdai közleményéből, amely szerint annak jeleit látják, hogy „a szükségtelen korlátozásoktól mentes piacralépés feltételei nem adottak, a médiapiaci verseny és a digitalizáció fogyasztói jólétet növelő sokszereplős, változatos médiakínálatot biztosító hatása esetleg nem érvényesül„.

Mint írják: a GVH rendelkezésére álló adatok szerint a két országos kereskedelmi adó reklámpiaci részesedése nem áll arányban nézettségükkel, a műsorszolgáltatók piacra lépése pedig jelentős mértékben a kábeltelevíziós platformon megjelenés lehetőségétől függ, ezek a műsorcsomagok viszont kizárólag a platformszolgáltatótól szerezhetők be.

Az anyag kiemeli: a digitalizáció annyiban növelheti a választék bővítésével növelni a fogyasztói jólétet, „amennyiben a szükségtelen korlátozásoktól mentes piacralépés feltételei adottak”; a GVH által azonosított fenti körülmények azonban azt valószínűsítik, hogy ez az említett feltételek nem állnak fenn.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.