Demonstrálni is készek az M43-as autópálya megépítéséért

Aláírásgyűjtést kezdenek a Szegedet a nagylaki határátkelővel összekötő M43-as autópálya megépítéséért és a 43-as út karbantartásáért, forgalombiztonságának javításáért Makó és a környező települések önkormányzati képviselői, polgármesterei – jelentették be az érintettek hétfőn a Maros-parti városban.

MNO
2007. 07. 23. 8:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Azt kérjük, hogy a miniszterelnök és a szakminiszter vállaljon írásbeli garanciát arra, hogy 2010-ig legkésőbb elkészül az M43-as autópálya„ – mondta Márton Imre független önkormányzati képviselő a múlt hét csütörtöki, nyolc halálos áldozatot követelő autóbuszbaleset helyszínétől néhány tíz méterre tartott sajtótájékoztatón. Hozzátette: azt is követelik, hogy a kormány szenteljen kiemelt figyelmet a jelenlegi 43-as útnak, és biztosítson megfelelő forrást a karbantartásra és a forgalombiztonság javítására.

Az önkormányzati képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta a teherforgalom háromszorosára növekedett az úton, a személyforgalom másfélszerese a korábbinak, de a hamarosan kezdődő németországi szabadságolások következtében ez napokon belül megugrik. Az út állapota rendkívül rossz, a magyar szabályozás szerint a kamionok okozta nyomvályúk mélysége nem haladhatná meg a 10 millimétert, ennek ellenére van, ahol 10 centiméteresre gyűrődött fel az aszfalt. A közelmúltban Makó belterületén elvégzett zajterhelésmérés szerint a 65 decibeles nappali és az 55 decibeles éjszakai egészségügyi határértekkel szemben 70-75 decibel a forgalom okozta átlagos zaj erőssége – mutatott rá Márton Imre.

A politikus közölte: szeptember elejéig gyűjtik az aláírásokat petíciójukhoz, melyet eljuttatnak a miniszterelnökhöz és a szakminiszterhez. Ha akciójuk nem vezet eredményre, két-három hetenként figyelemfelhívó demonstrációkat szerveznek. Farkas Józsefné magyarcsanádi polgármester elmondta: a 43-as út kettészeli a nagylaki határátkelőtől 8 kilométerre található falut, a település 10 százalékos önrésszel pályázhatna forgalomtechnikai beruházásokra, de nincs erre pénzük. Hangsúlyozta: fontos, hogy az M43-as út ne csak Makóig, hanem az országhatárig épüljön meg.

Múlt hét csütörtökön a 43-as úton nyolc ember életét vesztette, tizenkilencen pedig megsérültek, amikor a makói Maros-hídnál összeütközött egy cseh rendszámú, román állampolgárokat szállító turistabusz egy szembejövő, eddig ismeretlen okból az út bal oldalára áttért, személygépkocsikat szállító, német felségjelzésű trélerrel.
(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.