Hétfőn adták át (majdnem egyéves késéssel) a ferihegyi vasútállomást és a gyalogos felüljárót, többek között ott pózolt az ünnepségen Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere is. Még az ünnepségen elromlott az egyik lift, kedden pedig a 25 perces menetidő duplázódott meg.
A meneterend szerint 22 perces vonatút a Nyugati pályaudvar és Ferihegy között kedd reggel 50-55 percig tartott egy felsővezetéki zárlat miatt – számolt be róla az Index internetes hírportál. A szerelvények még fél kilenckor is lépésben haladtak.
A MÁV tájékoztatása szerint Vecséstől dízelvonatok húzták be a vonatokat az áramtalanított szakaszon. Hét óra húsz perckor már helyreállították a felsővezeték áramellátását, viszont a késések megszűnésére kilencig várni kellett.
A sínek hőmérsékletével egyébként nincs probléma, a veresegyházi szakasz kivételével sehol sem kellett sebességkorlátozást elrendelni – mondta el Sigulinszki Tibor, a MÁV helyettes szóvivője.
A karbantartási, felújítási munkálatok miatt egyébként gyakoriak a fennakadások a MÁV vonalain, főleg a Budapest–Cegléd vonal számít problémásnak, volt már felsővezetékszakadás, de az is előfordult, hogy a pályamunkák miatt nem lehetett közlekedni a szakaszon.
A Combinóknál is szakadtak a vezetékek
Ismert: Demszky politikai tőkét szeretett volna kovácsolni az új Combino villamosok beszerzéséből is. Ám az a beruházás is balul sült el. A villamosok siettetett üzembe állítása miatt rendszeresen leszakadtak a felsővezetékek. Az új szerelvényeknek ugyanis nehezebb vezeték kellett, de ezeket a régi berendezések már nem bírták el.
(Index, MNO)

Kezdődik a Kormányinfó – kövesse élőben az Origón!