A „kombinált hűtési rendszert„ 600-700 millió forintból lehetne megvalósítani, így a teljes járműpark (40 Combino) átalakításával folyamatos munkavégzés mellett a BKV jövő év áprilisára készülne el – olvasható a közleményben. A kombinált hűtési rendszer költsége egyharmada annak, amennyiért az eredeti szerződésben a gyártó cég vállalta volna a légkondicionálók beszerelését a Combinókba.
A BKV Zrt. augusztus 15-én kezdi meg az új hűtési rendszer tesztelését, egy olyan járművet helyez forgalomba a Nagykörúton, amelyen a „megtalált legjobb megoldást mutatja be az utasoknak.” A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a problémának csak a Combinók teljes légkondicionálása lehet a megoldása, vagyis az 54 méter hosszú villamosok hűtéséhez három klímaberendezést kell beszerelni.
A VEKE által az MTI-hez pénteken eljuttatott közlemény szerint a BKV megoldása olyan, mintha egy „kisteljesítményű szobai klímával szeretnénk lehűteni egy sportcsarnokot, ez előre látható, hogy nem fog működni, úgy végképp nem, hogy még az ablakokat is nagyobbra tárjuk mellette.„ A VEKE közleményében arra kéri a főpolgármestert, hogy vegye komolyan saját bejelentését és járjon el a BKV-nál annak érdekében, hogy a Combinókat teljes értékű klímával szereljék fel.
Demszky Gábor csütörtökön bejelentette: soha többé nem vesz klíma nélküli tömegközlekedési járművet Budapest. „Rossz döntést hozott a fővárosi önkormányzat, amikor kétmilliárd forintot megtakarítva légkondicionáló nélkül rendelte meg a Combino villamosokat” – mondta a főpolgármester, majd hozzátette, hogy ez egy gazdasági döntés volt, így 42 milliárd helyett 40 milliárd forintba kerültek a nagykörúti villamosok.
Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a főpolgármester is a kombinált hűtési rendszert támogatja és erre célzott, amikor csütörtökön kijelentette, hogy „már megrendelték a légkondicionálókat a Combinókba, de ezek legyártása és összeszerelése időbe kerül.„
(MTI)

Hét meghökkentő törvény a világból – a legtöbben elbuknak ezen a kvízen