Sztrájk miatt nem közlekednek hétfő reggel a vonatok

A Mozdonyvezetők Szakszervezete által meghirdetett munkabeszüntetés ideje alatt július 23-án reggel 6 és 8 óra között a MÁV vonatai nem közlekednek - közölte a MÁV Zrt. pénteken. A minisztérium és a mozdonyvezetők tárgyalásai vasárnap folytatódnak, ha megegyeznek nem lesz sztrájk.

MNO
2007. 07. 20. 17:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV ZRt., a MÁV-START Zrt. és a MÁV CARGO, valamint a Mozdonyvezetők Szakszervezete képviselői július 19-én megállapodtak arról, hogy milyen szolgáltatásokat biztosítanak az esetleges munkabeszüntetés ideje alatt. Amennyiben vasárnap sikerül megállapodnia a szakszervezetnek és a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak, elmarad a sztrájk.

A tervezett kétórás figyelmeztető sztrájk a MÁV-nál több mint 600 vonatot, a járatok közel 20 százalékát érintheti. A munkabeszüntetés kezdete előtt elindított és a nyílt vonalon tartózkodó vonatok biztonságos közlekedését a következő állomásig biztosítják. A MÁV-START ZRt. a sztrájk miatt elhalasztott utazásokra szóló előreváltott menet- és helyjegy árát kezelési költség nélkül visszatéríti.

A rendkívüli meleg időjárás miatt a személyszállító vonatok utasainak ásványvizet biztosít majd a MÁV-START Zrt. a munkabeszüntetés miatti várakozás ideje alatt – ismerteti közleményében a MÁV.

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. tájékoztatása szerint a hétfői sztrájk alatt a Sopron-Győr, Sopron-Szombathely, valamint Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalain a menetrendben meghirdetett valamennyi vonatát közlekedtetni kívánja.

Tárgyal a minisztérium és a szakszervezet

Ma egyébként folytatódnak az egyeztetések a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) valamint a Mozdonyvezetők Szakszervezete között a vasútüzem biztonságáról vasárnap – közölte Garamhegyi Ábel, a GKM államtitkára pénteki megbeszélést követő sajtótájékoztatón, Budapesten. Elmondta: szakmai kérdésekben egyetértenek a felek, az azonnali intézkedések értelmezésében azonban van nézetkülönbség. Garamhegyi bízik abban, hogy a vasárnap 9 órakor folytatódó egyeztetésen sikerül megállapodni.

A sajtótájékoztatót követően Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke újságíróknak hangsúlyozta: a tárgyalások nem szakadtak meg, de egyelőre nincs megállapodás. Ha így marad a helyzet, akkor hétfőn sztrájk lesz, azonban ha vasárnap sikerül megállapodni, nem lesz munkabeszüntetés.

Baj van a vasútbiztonsággal

Borsik a pénteken megkapott mellékletekkel kapcsolatban újságíróknak elmondta, ha a tárca a jelenlegi helyzetet kívánja stabilizálni, az nem jó, mert az utóbbi időben romlott a vasútüzem biztonsága. A vasúti liberalizációt csak nagy késéssel követik a szabályozói átalakítások. Borsik János úgy vélekedett, hogy nem volt felkészülve a tárca, a közlekedési hatóság arra, hogy a vasúti liberalizációval megjelenő változások mit jelenteken a biztonságra.

A szakszervezet ügyvezető alelnöke megismételte, hogy azonnali intézkedéseket és jogszabályi változásokat követelnek a vasútüzem biztonságának javítására. Borsik János elmondta, a vállalkozó vasutaknál előfordulhat, hogy olyan mozdonyvezetői is vezeti a vonatot, akinek nincs minden feltétele meg az önálló munkavégzéshez. Nem ellenőrzik őket, hiszen ehhez ki kellett volna terjeszteni a MÁV Zrt. ellenőrzési jogosítványait a vállalkozó vasutakra.

A szakszervezet azt javasolja, hogy a mozdonyvezetőnek legyen vezetői engedélye, mozdony típusismereti vizsgája, vonalismerete, és az ezekről szóló dokumentumokat tartsa magánál munka közben, ami Nyugat-Európában nyilvánvaló. A mozdonyvezetők ügyvezető alelnöke kifejtette: azért tárgyalnak, hogy a mozdonyvezetők, az utasok biztonságban legyenek, az ellenőrzés és a szabályozás teljesedjen ki minden vasút vállalatra.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.