Bajnai hatalmas fejlesztéseket ígért a következő évekre

Mintegy ezermilliárd forint értékű út- és közlekedésfejlesztésekről dönt a kormány szerdán. Bajnai Gordon a főbb programok között említette a hídépítéseket, vagy éppen a 4-es főút 2-szer két sávosra bővítését egészen a román határig. A 4-es metróval kapcsolatban elmondta: az EU-s támogatás azon múlik majd, hogy milyen lesz a Budapest által benyújtott végleges program. Ezt a programot szertné már látni a Fidesz. Pelczné Gáll Ildikó szerint a színvallás helyett egyelőre csak káosz van.

MNO
2007. 08. 07. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány szerdán dönt az együttesen ezermilliárd forint értékű út- és közlekedésfejlesztésekről, amelyek során a következő két évben 600 milliárd forint európai uniós támogatás használható fel – ismertette Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter az épülő M0-s, M5-ös szakaszánál tartott szerdai kormányszóvivői tájékoztatón. A kormány csütörtökön hozza nyilvánosságra a következő két év támogatott közlekedési programjainak listáját – jegyezte meg a miniszter.

Bajnai a fontosabb programok között említette: körülbelül 2010-ig hozzávetőlegesen 70 milliárd forint felhasználásával autópályává kívánják fejleszteni a jelenlegi M1-es autópálya és az 51-es út közötti szakaszát, illetve elkészül az 50-es főút, valamint az M5-ös autópálya közötti új M0-s szakasz is, szintén autópályává bővíthető formában. A program hídépítéseket is tartalmaz.

A következő hét évben 2-szer 2 sávosra bővítik és megerősítik a 4-es főutat Budapesttől a román határig. Ennek első szakasza a Szolnokot északról elkerülő út megépítése, valamint a tiszapüspöki híd tervezése. A program foglalkozik vasút-korszerűsítéssel is. A tervek szerint korszerűsödik a Szolnok–debreceni vasútvonal, valamint a Budapest–Lőkösháza közötti vasúti összeköttetés. A kormány döntése szerint Miskolcon, Debrecenben és Szegeden felújítják a villamos hálózatot – mondta a miniszter. Szólt arról is, hogy a továbbfejlesztésre javasolt programok között szerepel Záhony és térsége közúti infrastruktúrájának, ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztésének előkészítése.

Ugyancsak Záhony térségének programja a vasúti infrastruktúra fejlesztése.

Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta: a 4-es metró brüsszeli támogatása azon múlik majd, hogy milyen végleges programot sikerül kidolgoznia és benyújtania a fővárosnak. Brüsszel elvileg elfogadott erre a célra 250-260 milliárd forintot, ez a keret 60 százaléka, a további 40 százalék három vidéki város, így Miskolc, Debrecen és Szeged villamos közlekedésének fejlesztésére, illetve további programokra fordítható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.