Már 150 sztrájktörő buszsofőr jelentkezett munkára

Eddig százötvenen jelentkeztek a Budapesti Közlekedési Vállalatnak arra a rendkívüli álláshirdetésére, amelyben a társaság az autóbuszvezetők szeptember 4-re kilátásba helyezett sztrájkjának idejére keres jelentkezőket "napi munkára" – közölte a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója. A tárgyalások mai fordulója nem hozott előrelépést.

MNO
2007. 08. 28. 12:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Regőczi Miklós elmondta, hogy a BKV a kétnapos képzésért és az egynapi munkáért bruttó 30 ezer forintot ajánl. A hirdetés külön hangsúlyozza, hogy a társaság a további együttműködéstől sem zárkózik el.

Tovább tárgyalnak

Szerdán folytatódik a bérfejlesztésről és a szeptember 4-én kilátásba helyezett sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásokról az egyeztetés a BKV Zrt. és a szakszervezetek között. Miután kedden sem sikerült megegyezésre jutnia a közlekedési vállalatnak és az érdekképviseleteknek az idei béremelésről és a minimálisan nyújtandó szolgáltatásokról a szeptember 4-re tervezett sztrájk ideje alatt, szerdán is folytatódnak a tárgyalások.

Az álláspontok nem közeledtek egymáshoz: a BKV menedzsmentje továbbra is kitartott a havonta és dolgozónként 15 ezer forintos béremelési ajánlata mellett, a szakszervezetek viszont ezen felül még további hatszázalékos bérfejlesztésre tartanak igényt.

Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója keddi sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy „némi elmozdulást” érzékeltek a szakszervezetek részéről, mert nem ragaszkodnak a „nulla százalékos” szolgáltatáshoz. Már 15-20-30 százalékos szolgáltatást is „elképzelhetőnek tartanak”, bár ezt „így nem mondták ki” – tette hozzá.

Nemes Gábor szakszervezeti vezető ezt cáfolta, és azt mondta, a vezérigazgató-helyettes félretájékoztatta az újságírókat. A BKV 80 százalékos szolgáltatást tart elégségesnek a reggel 4.30-tól 13 óráig tervezett sztrájk idejére.

A kommunikációs vezető egyelőre nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy a BKV dolgozói milyen arányban csatlakoznak az esetleges sztrájkhoz. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a dolgozók 25 százaléka nem tagja a szakszervezeteknek.

Az igazgató külön kitért arra, hogy miközben a metró- és a villamosvezetők valójában csak a BKV-nál találnak munkát, a társaság más munkát végző dolgozóit, például a lakatosokat viszonylag könnyű helyettesíteni, a buszvezetőkből hiány van, és ezt ők pontosan tudják.

„Nagyon jól tudják, hogy (a buszvezetők közül)nem lehet kirakni 500 embert máról holnapra” – mondta Regőczi Miklós, aki szerint ez az oka, hogy a buszvezetők a „leghangosabbak” a BKV dolgozói közül.

Arra a kérdésre, hogy mi állhat a buszvezetők elégedetlenségének hátterében, hiszen övék az egyik legjobban fizetett állás a társaságnál, Regőczi Miklós azzal felelt, hogy erről a sofőröket kell megkérdezni.

Több, a BKV alkalmazásában álló és neve elhallgatását kérő buszvezető alapvetően a nagyon nehéz munkakörülményekre hivatkozott. Elmondták: Budapest egyre zsúfoltabb közlekedése hatalmas idegi megterhelést jelent, ráadásul a BKV járműparkja nagyon elöregedett, a buszok nagyon sokszor elromlanak, javításukhoz nincs alkatrész. Külön terhet jelent, hogy mostanában igen gyakran kell a buszvezetőknek az időlegesen leállított villamos-, metró- és HÉV-járatokat helyettesítő buszokon dolgozniuk. „A sokkal nehezebb munkáért többletjuttatás nem jár” – mondták.

A BKV-nál összesen 5.000 járművezető dolgozik, ebből mintegy 3.000 a buszvezető.

Földényi György, a sztrájkbizottság elnöke korábban azt közölte, hogy ha a szeptember 4-i sztrájk eredménytelen lesz, a munkabeszüntetés ellenére sem jön létre a bérmegállapodás, akkor egy héttel későbbre újból sztrájkot hirdetnek.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.