Doros Judit: Márpedig a szalmabálákat – amelyek többségét vélhetően az alföldi területekről viszik majd az erőműbe – a fuvarozók egyelőre csak Tokajon keresztül tudják Szerencsre szállítani. Így aztán lehet akár modern és környezetbarát az erőmű, porozhatják parkjának gyönyörű virágait akár bioméhecskék is, s jöhetne tán ózondús alpesi levegő is kéményeiből – az igazi probléma akkor is megmarad. A tokaji borvidék úthálózata és közlekedése katasztrofális, az átmenő kamionos forgalom már most is elviselhetetlen. Mivel a várost körbevevő területek jó része ártér, legalább húsz-huszonöt kilométeres elkerülő utat, és egy új Tisza-hidat kellene építeni a biztonságos közlekedés érdekében, ami mai árakon számolva 25-30 milliárd forint. A döntéshozók pedig – miközben hangoztatják elkötelezettségüket a borvidék és a világörökség megvédése mellett – az elkerülő út tervét asztalfiókok mélyére süllyesztik. Aki tehát most kizárólag a szerencsi hőerőművet okolja a tokaji borvidék minden bajáért, az hibát követ el. Nem tesz mást, mint vizet prédikál, s közben bort iszik. Akkor is, ha tokajit.
(Népszabadság, 2007. szeptember 13.)
A szövetségi kapitány elárulta, kiknek kell feljavulniuk
