A tizennégy oldalt kitevő sajtóközleményt minden újságíró megkapta a Belga Nagydíj helyszínén, a dokumentumok igazolják, hogy Nigel Stepney, a Ferrari vezető mérnöke és Michael Coughlan, a McLaren főkonstruktőre hónapokon át összejátszottak, így a McLaren bizalmas adatokhoz jutott hozzá. Elektronikus levelezések, sms-ek, telefonbeszélgetések támasztják alá, hogy az információk elterjedtek a wokingi istállón belül, azokról Fernando Alonso és Pedro de la Rosa is bizonyosan tudott.
De la Rosa például március 25-én Alonsónak írt levelében a Ferrarik tömegeloszlásáról értekezik Alonsóval, aki válaszában így ír: „Meglepnek az egyensúlyi adatok, de nem tudom, hogy megbízhatóak-e”.
De la Rosa válasza így szólt: „Minden információnk nagyon megbízható. A korábbi vezető mérnöküktől, Nigel Stepneytől származnak. Ő mondta el nekünk Ausztráliában, hogy Kimi a 18. körben áll ki a boxba. Jó barátságban van Mike Coughlannel, neki mondta el ezeket az adatokat”.
A további bizonyítékok között a Ferrari-szárnyakról, az aerodinamikai egyensúlyról, az abroncsokról, a fékrendszerről, sőt a Ferrari boxtaktikájáról értekező e-mailek is vannak.
A hatóságok összesen közel 300 sms-t és 35 telefonbeszélgetést vizsgáltak meg Coughlan és Stepney közt, mindegyik március és július között történt. A Világtanács indoklása szerint az új tárgyalásra azért volt szükség, mert kiderült, hogy Coughlan sokkal több információval rendelkezett a Ferrariról, mint gondolták, és ezek az adatok a wokingiak két spanyol pilótája előtt is ismertek voltak.
(samsungsport.hu)
Cucurella szelleme? Hajhúzásért piros lap és az év védése a női Eb rangadóján + videó
