Rogán: Előbb fejleszteni kell, aztán lehet pénzt szedni

A szolgáltatások koncepciójának kidolgozása nélkül elképzelhetetlen a dugódíj bevezetése a belvárosban; előbb parkolókat, mélygarázsokat kell építeni, és a tömegközlekedést kell fejleszteni akár hitelekből is, s majd csak ezután lehet pénzt szedni az autósoktól - jelentette ki Rogán Antal (Fidesz), az V. kerület polgármestere szerdai sajtótájékoztatóján.

MNO
2007. 09. 19. 14:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rogán Antal V. kerületi fideszes polgármester a dugódíjjal kapcsolatban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a nagy forgalom csillapításához más alternatívát kell kínálni az autósoknak: már kész a belvárosi önkormányzat a teljes kerületre vonatkozó, új forgalmi koncepciója, amelyet tízmillió forintért terveztettek meg. Erről hamarosan elkezdődik az egyeztetés a Fővárosi Önkormányzattal, a lakosokkal és az érdekvédelmi szervezetekkel is – tette hozzá.

Az V. kerület közlekedését első ütemben a "Fő utca program" alakítja át, amelynek keretében a délről északi irányba haladó forgalmat szinte teljesen megszüntetnék. A tervek szerint megszűnne az Üllői útról való behajtás a belvárosba, erre csak az engedéllyel rendelkező autóknak és a tömegközlekedési eszközöknek lenne lehetősége.

Rogán Antal kifejtette, hogy a belvárosban megszűnik a sétálóutcák kialakítása, inkább forgalomcsillapított közlekedési útvonalakat terveznek, ahogy a Fő utca esetében is. Ez azt jelenti, hogy egyes szakaszokon csak engedéllyel, tehát csak helyi lakosok számára lehet majd behajtani, szélesebbek lennének a járdák, és ezt követően csak bizonyos szakaszokon engednék át teljes egészében a forgalmat.

Ez az új forgalmi koncepció a legforgalmasabb csomópontok közül a Kálvin teret, a Március 15. teret, a Ferenciek terét, az Astoriát, valamint a Roosevelt teret érintené – tette hozzá.

Rogán Antal jelezte, hogy a terv kialakítását több lépcsőben oldanák meg, amely egy nemzetközi tender kiírásával, akár már 2008-ban elkezdődhetne. A Fő utca program a tervek szerint 3,5 – 5 milliárd forintba kerülne, amely összeg az V. kerület költségvetésében rendelkezésre áll, a többi terv megvalósításához pedig a főváros és az önkormányzat egy közös, Európai Uniós pályázat keretében juthatna forráshoz.

A tervek egyelőre csak javaslatok, a végső döntés a Fővárosi Önkormányzaté – jelezte.

Demszky Gábor főpolgármester nemrégiben egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a jövő évtized elejétől Budapest bizonyos részeire már csak különleges úthasználati díj, az úgynevezett dugódíj megfizetésével lehet majd behajtani.

MTI

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.