Az egyesület közleményében emlékeztet arra, hogy Antal Attila vezérigazgatói kinevezésekor személyesen Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós ígérték meg, hogy nem lesz járatritkítás, a vezérigazgató pedig ígéretet tett arra, hogy a pazarlást megszünteti és a BKV nullszaldóssá tételével teszi elkerülhetővé a szolgáltatás csökkentését.
A VEKE szerint itt az ideje, hogy a főváros és a BKV vezetése elszámoljon: hogy áll a BKV átalakítása, mennyi megtakarítást hoztak az intézkedések és miért kerültek ismét napirendre járatritkítások. Elfogadhatatlan, hogy a BKV az átszervezéstől remélt megtakarítások elmaradása miatt most az utasokon hajtaná be a hiányzó milliárdokat.
A BKV járatritkítási szándékának a közlemény szerint különös ízt ad, hogy mindezt az Autómentes Nap előtt négy nappal, Demszky Gábor dugódíjról szóló bejelentése után két nappal jelentik be. Budapesten még mindig többtucatnyi olyan járat van, amin a zsúfoltság jelentős, 4 vagy 5 ember kényszerül egy négyzetméteren utazni, a dugódíj bevezetése épp ezért a tömegközlekedési kapacitások növelését teszi szükségessé, a járatritkításokkal egy lapon említve pedig a főpolgármester bejelentése teljesen komolytalanná válik.
A járatritkítással kapcsolatos bejelentés mellett tovább tart az elbocsátás a BKV-nál. A napokban 170-en kerülnek az utcára, az év végéig még 250 ember leépítését tervezik.
Durva ellentmondásba keveredett Majka, miután aláírta a petíciót
