A vezérigazgató beszámolt arról is, hogy mostantól az új üzletpolitikának megfelelően bruttó árakat közöl a légitársaság, azaz az oda-vissza útra szóló jegy árát, ami már minden egyéb – illetékek, díjak – költséget is tartalmaz. Leonov Péter nem tart attól, hogy a bruttó árak közlése miatt a légitársaság piacot veszíthet, noha az EU várhatóan csak jövő év elejétől teszi kötelezővé, és a versenytársak közül csak a British Airways és a Wizz Air döntött hasonlóan.
Kedvezően alakultak a bevételek is: az első félévben 7 százalékkal bővültek, miközben az üzemi szintű veszteség mintegy 40 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Leonov Péter megerősítette, hogy az idén még veszteséggel zárja a légitársaság az évet, jövőre azonban már nyereséget terveznek. A vezérigazgatói posztot mintegy egy hónapja betöltő szakember ismertette: Ferihegyen a Malév piaci részesedése az első nyolc hónapban 46,3 százalék volt, ám augusztusban 49,4 százalékra növekedett. A helykihasználtsági mutató pedig 1,6 százalékkal nőtt, az első nyolc hónapban átlagosan 71,8 százalék volt.
(MTI)