Az elmúlt két hétben a BKV folyamatosan cáfolta a VEKE állításait és értesüléseit a járatritkításokkal kapcsolatban, mai nyilatkozatában viszont a cég vezetője lényegében szó szerint megerősített minden korábbi járatritkításról szóló hírt.
A BKV hazugságdömpingbe kezdett a járatritkításait alátámasztandó, a valótlan állításokat igyekszünk tételesen megcáfolni.
A BKV utasszámlálása nem több kommunikációs trükknél, nem zajlik a város minden területére vonatkozóan ilyen tevékenység jelenleg, pedig a kommunikációs vezető már minden vonalra kiterjedő ritkításról beszél. A BKV tendenciózus, kizárólag a ritkításokra koncentráló utasszámlálást végez néhány vonalon, egyébként pedig kész forgatókönyvekkel rendelkezik, és brutális, minden vonalra kiterjedő járatritkítást kíván végrehajtani, a béremelések kiadásait és a kudarcba fulladt reformokat ellensúlyozandó.
Nem igaz, hogy európai tendencia volna a tömegközlekedés utasszámának csökkenése, ahogy az sem, hogy Budapesten drasztikusan csökkenne a BKV utasszáma. Európa minden nagyvárosa a tömegközlekedés fejlesztésével, a járatok sűrítésével küzd az utasszám növeléséért, az európai tendenciákkal a BKV járatritkítási tervei teljesen ellentétesek. Különösen elfogadhatatlan, hogy a BKV minden nyilatkozatban a kötöttpályás fővonalak (kisföldalatti, szentendrei HÉV) ritkításával példálózik. A szentendrei HÉV-en sohasem lézengenek az emberek, a BKV épp azért újította fel súlyos tízmilliárdokért az elmúlt években a vonalat, hogy tovább lehessen sűríteni a HÉV-et.
Nem igaz, hogy a Paraméterkönyv rugalmatlansága miatt évközben ne lehetne járatokat módosítani. 2007-ben tavasszal, nyáron és ősszel is voltak a VEKE által kezdeményezett járatátszervezési csomagok (például a XVI. kerületben), melyek bevezetésének mindig egy gátja volt: a BKV. A Fővárosi Önkormányzat támogatása esetén is a BKV minden esetben a felkészülési idő hiányára hivatkozva halasztotta a bevezetését ezeknek a pozitív változásoknak. Hazudik a BKV, amikor a rugalmasságra hivatkozva próbálja magához ragadni a Paraméterkönyv módosításának lehetőségét. Jelenleg a Fővárosi Közgyűlés szakbizottságának nyilvános ülésén születik döntés a BKV Paraméterkönyvének módosításáról, ha kell, legfeljebb két hét alatt. Ezt a döntési kompetenciát a megrendelőnek kell gyakorolnia, a megrendelt szolgáltatás mennyiségét a BKV mint szolgáltató nem határozhatja meg.