időjárás 13°C Gellért , Mercédesz 2022. szeptember 24.
logo

Egyre több a panasz a pénzügyi szervezetekre

MNO
2008.06.18. 18:32

Sok a panasz a pénzügyi szervezetekre, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) méretükhöz képest a legnagyobb bírságokat rájuk szabta ki. A lakossági hitelezés területén az egyik problémát a hitelközvetítés terjedése okozza, ami szabályozatlan, ezért a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) nem tudja felügyelni – derült ki szerdán, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottságának ülésén.

Balogh Virág, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője elmondta: a bejelentések jelentős része a pénzügyi területekre érkezik; a tavaly lezárt 72 eljárásból 15 a pénzügyi tevékenységre irányult. A legnagyobb problémát abban látja, hogy nagy, tőkeerős cégek erőteljes kampányt folytatnak saját termékeik forgalmának növelésére, a fogyasztói tudatosság azonban nagyon alacsony.

A bankok hitelezési gyakorlatából három témát emelt ki az irodavezető: az áruhitelezést, a hitelkártyákat és a lakáshiteltermékeket. Mindhárom szolgáltatás esetében azt tapasztalták, a hirdetésekből nem derül ki, hogy a meghirdetett előny csak bizonyos feltételekkel vagy a szigorú feltételek miatt csak kevesek számára érhető el. Balogh Virág elmondta: nagy reményeket fűz a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelemről szóló törvény szeptemberi hatálybalépéséhez.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) négy éve kiemelten kezeli a fogyasztóvédelmet és a pénzügyi kultúra növelését – hangsúlyozta Schiffer Péter, főigazgató-helyettes. A pénzügyi szolgáltatókra érkező panaszok száma ezzel együtt rohamosan nő: tavaly 5400 panasz érkezett rájuk a felügyelethez, az idén pedig már elérheti a 8 ezret.

(MTI)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.