KDNP: épületek kerültek veszélybe a metróépítés miatt

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) szerint a 4-es metró építése során az engedély nélkül fúrt alagút miatt fokozott veszélybe kerültek Újbuda egyes épületei, továbbá a törvénytelen építkezésre nem érvényes a kivitelező által kötött biztosítás, s ez károkat okozhat a lakosságnak. Erről Rétvári Bence, a párt országgyűlési képviselője beszélt sajtótájékoztatóján.

MNO
2008. 08. 26. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fokozott a veszély, hiszen olyan munkák folynak az újbudaiak lakásai alatt, amelyeket építésbiztonsági szempontból nem vizsgált meg előzetesen a szakhatóság – mondta az országgyűlési képviselő, egyúttal a párt fővárosi képviselője a XI. kerületi Szent Gellért téren, az építkezés helyszíne előtt.

Az ellenzéki politikus szerint, ha egy esetleges ingatlankár bekövetkeztét egy későbbi bírósági eljárás során a biztosító ok-okozati összefüggésbe tudja hozni az illegális építkezéssel, akkor mentesül a kár megfizetése alól. Így – fűzte hozzá – a törvénytelen építkezéssel a helyi lakók kockáztatnak a legtöbbet, mert nem lehet tudni, adott esetben ki téríti meg a kárukat. Mint mondta, ugyanez vonatkozik a Szent Gellért téren dolgozó munkásokra, gépekre is.

Rétvári Bence közölte: a XI. kerületiek aggodalmát tetézi, hogyha a 4-es metró fúrópajzsai elhagyják Budát, akkor a kitermelt földet a Szent Gellért térről teherautókkal szállítják el. Ennek következményei a forgalom, az utak állapota, a talaj rezgése, illetve a levegő szennyezettsége szempontjából súlyosak lehetnek.

Arra a kérdésre, tudnak-e arról, hogy bárki veszélybe került a 17 méter engedély nélküli fúrt alagút miatt, Rétvári Bence közölte: azt nem tudják, pontosan milyen károk keletkeztek, csak az ismert, hogy a korábbi szakaszoknál keletkeztek károk.

Az engedélyezettnél tíz méterrel fúrt tovább a 4-es metró fúrópajzsa a Szent Gellért téri építkezésnél – közölte a helyszíni szemlét és ellenőrzést végző Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a napokban.

Az NKH megállapította, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság bejelentése valós adatokat tartalmazott: a kivitelező BAMCO Kkt. valóban folytatta az alagútépítési munkákat, s túlhaladták a leállási szelvényt. Így hatósági jóváhagyás nélkül kezdték meg a vágányátkötő alagút területén az építési munkálatokat. Az NKH államigazgatási eljárás keretében vizsgálja az ügyet.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.