Fokozott a veszély, hiszen olyan munkák folynak az újbudaiak lakásai alatt, amelyeket építésbiztonsági szempontból nem vizsgált meg előzetesen a szakhatóság – mondta az országgyűlési képviselő, egyúttal a párt fővárosi képviselője a XI. kerületi Szent Gellért téren, az építkezés helyszíne előtt.
Az ellenzéki politikus szerint, ha egy esetleges ingatlankár bekövetkeztét egy későbbi bírósági eljárás során a biztosító ok-okozati összefüggésbe tudja hozni az illegális építkezéssel, akkor mentesül a kár megfizetése alól. Így – fűzte hozzá – a törvénytelen építkezéssel a helyi lakók kockáztatnak a legtöbbet, mert nem lehet tudni, adott esetben ki téríti meg a kárukat. Mint mondta, ugyanez vonatkozik a Szent Gellért téren dolgozó munkásokra, gépekre is.
Rétvári Bence közölte: a XI. kerületiek aggodalmát tetézi, hogyha a 4-es metró fúrópajzsai elhagyják Budát, akkor a kitermelt földet a Szent Gellért térről teherautókkal szállítják el. Ennek következményei a forgalom, az utak állapota, a talaj rezgése, illetve a levegő szennyezettsége szempontjából súlyosak lehetnek.
Arra a kérdésre, tudnak-e arról, hogy bárki veszélybe került a 17 méter engedély nélküli fúrt alagút miatt, Rétvári Bence közölte: azt nem tudják, pontosan milyen károk keletkeztek, csak az ismert, hogy a korábbi szakaszoknál keletkeztek károk.
Az engedélyezettnél tíz méterrel fúrt tovább a 4-es metró fúrópajzsa a Szent Gellért téri építkezésnél – közölte a helyszíni szemlét és ellenőrzést végző Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a napokban.
Az NKH megállapította, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság bejelentése valós adatokat tartalmazott: a kivitelező BAMCO Kkt. valóban folytatta az alagútépítési munkákat, s túlhaladták a leállási szelvényt. Így hatósági jóváhagyás nélkül kezdték meg a vágányátkötő alagút területén az építési munkálatokat. Az NKH államigazgatási eljárás keretében vizsgálja az ügyet.
(MTI)
Alapjogokért Központ: Magyarország világpolitikai tényező














