Adósság: újabb orosz légitársaság került bajba

Újabb orosz légitársaság nem tudja indítani járatait adósságai miatt: ezúttal a Dalavia előbb székhelyéről, Habarovszkból, majd néhány napja már Moszkvából sem indul, a várakozó utasok nem kapnak felvilágosítást, ellátást, és jegyeiket a készpénz hiányára hivatkozva nem váltják vissza.

MNO
2008. 09. 22. 5:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Dalavia – teljes nevén Dalnyevosztocsnüje Avialinyii – alkalmazottai helyi idő szerint hétfőn reggel petícióval fordultak az államfőhöz, a miniszterelnökhöz és az illetékes miniszterekhez, hogy ne engedjék csődbe jutni a társaságot.

Az AiRUnion tönkremenetele kapcsán szakértők már felhívták a figyelmet arra, hogy számos okból, de egyebek mellett a kerozin árának a világpiacinál jóval nagyobb arányú emelkedése és az egyéb költségek növekedése miatt válságos helyzetben van az orosz civil légi közlekedés, s bármelyik pillanatban bajba kerülhet más légitársaság is.

A Dalavia 100 százalékban állami tulajdonban lévő vállalat, s a tervek szerint szintén be kellene tagozódnia (a Rosszija, az Orenburgskiye Avialinii, a Kapminvodiavia, a Vladivostok-Avia, a Sakhalinskiye Aviatrassi, a Saratovskiye Avialinii, valamint az augusztusban hasonló módon tönkrement AiRUnionhoz tartozó, részben állami tulajdonban lévő Krasair, DAL és Samara társaságok mellett) az állam – a Rostechnologii korporáció – kezében lévő tulajdonrészeket, illetve a moszkvai kormányzat tulajdonát képező Atlant-Sojus társaságot egyesítő társaságba.

A társaság 1953-ben alakult, de mai nevét 1999-ben vette fel. Tavaly még 25 Sukhoi Superjet 100 típusú gépet szándékozott vásárolni – hatot meg is rendelt és további négyre opcióval rendelkezett – s tárgyalásokat folytatott az Aeroflothoz való csatlakozásról. Összesen 40 repülőgéppel rendelkezik, amelyek közül a legtöbb – 16 darab – Antonov An-24RV típusú gép.

A Dalavia járathálózata főleg az orosz Távol-Keleten kiterjedt, kevés külföldi járata Ázsia felé vezet, s a társaság a menetrendszerű járatok mellett charter-járatokat is kínál.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.