Az elhízás elleni fellépést sürgeti az EU

Az európaiak több mint fele túlsúlyos vagy elhízott – olvasható abban az előterjesztésben, amelyet e héten tárgyal Brüsszelben az Európai Parlament, és amely jobb iskolai tájékoztatást, a hizlaló termékek hirdetésének korlátozását, mozgásra ösztönző reklámokat, illetve a mesterséges transzzsírsavak betiltását javasolja a jelenséggel szembeni küzdelem eszközeként.

MNO
2008. 09. 23. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elhízás olyan európai népbetegségnek számít, amelynek bőségesen van utánpótlása a fiatalabb nemzedékek soraiban: az EU-ban élő kövérek közt 27 millió a gyerek. Évente 1,3 millió gyerek „eszi be magát” ebbe a kategóriába. Az előterjesztés emlékeztet arra: tudományosan elismert tény, hogy a hasi elhízás az egyik fő előjele számos túlsúlyhoz kapcsolódó betegségnek, mint például a szív- és érrendszeri betegségeknek, illetve a cukorbetegségnek. Az európai polgárok az elhízást elősegítő környezetben élnek, és az ülő életmód megnövelte az elhízás kockázatát.

Az előterjesztést támogató képviselők felszólítják a tagállamokat, ismerjék el krónikus betegségnek az elhízást. Támogatást javasolnak az iskolai gyümölcsfogyasztást segítő programok elindításához, az általános iskolákban pedig a táplálkozásról és az egészségről szóló órák tartásához.

A tervezet szerint biztosítani kellene, hogy az iskolai automaták egészséges kínálatot nyújtsanak. Az alacsony tápértékű, magas cukor-, só- és zsírtartalmú termékekkel kapcsolatos iskolai hirdetéseket, illetve szponzorálást az iskolai hatóságok kéréséhez vagy kifejezett beleegyezéséhez kellene kötni, és a szülői munkaközösségnek kellene felügyelnie az ilyen tevékenységet.

(manna.ro)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.