Akárki jelentkezhet az Alitalia megvásárlására: több olasz és külföldi napilapban jelent meg a csődbe ment olasz légitársaság értékesítési hirdetése, az ajánlatokat szeptember 30-ig lehet benyújtani. Addig az Alitalia gépei menetrendszerűen közlekednek, bár a pilóták jelezték, a munkahelyük elvesztése miatti aggodalom akkora stressz számukra, hogy nem kizárt a balesetek veszélye. Ez viszont az utasokat töltötte el aggodalommal.
Az Alitalia napról napra komplikáltabb helyzete, a repülőtéri tüntetések, az a figyelmeztetés, hogy a gépekre már csak néhány napig van üzemanyag, odavezetett, hogy egyre több utas lemondja az Alitaliával tervezett repülést és más társaságot választ, vagy inkább vonatra száll. Az olasz vasutak utasforgalma az előző két hétben 15 százalékkal nőtt. Nem könnyít a helyzeten az olasz polgári légiforgalmi hatóság bejelentése sem, amely az Alitalia repülési engedélyeinek bevonására készül.
Nem tudni, végül is ki menti meg az Alitaliát, vagy felszámolás lesz-e a sorsa. Egy biztos, a légitársaság nem kaphat több állami segítséget. Az Alitalia összesen 5,5 milliárd euró központi finanszírozással menekült meg addig, amíg az EU-s szabályok értelmében ez már nem volt lehetséges. Ekkor döntött Róma a vállalat majdnem felének privatizálásáról. Az Alitalia idén azonban újabb 300 millió eurós állami hitelt kapott, természetesen azonnal brüsszeli vizsgálat indult ennek szabályosságáról. Olaszországban az Air France példájával védekeznek: a francia légitársaság is 1994-ben 3 milliárd eurós állami támogatással menekült meg. Minden elképzelhető, kivéve az állam segítsége – zárta a vitát az olasz pénzügyminiszter.
(radio.hu)
Erdogan megerősítette álláspontját Ciprus kapcsán
