A GVH sajtóközleményében kifejtette: a fogyasztók megtévesztése miatt a hivatal 2007 októberében összesen 38 millió forintra bírságolta a Direct Best Sellers s.r.o.-t és a DBS Magyarország Kft.-t. A hivatal döntésében azt is előírta, hogy a két cég tegyen közzé helyreigazításokat azokban a lapokban, ahol a megtévesztő, valótlan állításokat tartalmazó reklámok megjelentek.
A versenyhatóság tájékoztatása szerint egy 2008 februárjában végzett ellenőrzés során kiderült: a nyomtatott sajtóban közzéteendő nyilatkozatokat a két cég egyáltalán nem jelentette meg, a cégek honlapján olvasható helyreigazító nyilatkozatban pedig nem szerepelt a bírság összege, valamint helytelenül szerepelt a jogsértéssel érintett időszak is.
A két érintett cégnek a GVH által megjelölt tartalmú és a megtévesztő hirdetésekkel azonos terjedelmű tájékoztatást kellett volna közétennie, anélkül, hogy ahhoz megjegyzést, vagy észrevételt fűzne – olvasható a közleményben. A GVH szerint a bírság után a magyar piacról kivonuló két cég nem hivatkozott fizetési nehézségekre.
A versenyhatóság akkor tekinti teljesítettnek a helyreigazító nyilatkozat közzétételére vonatkozó rendelkezését, ha a két társaság fénymásolattal vagy eredeti példánnyal igazolja, hogy valamennyi lapban megjelentette a helyreigazítást és ezt a tényt a kiadók megerősítik.
Amennyiben a két cég kötelezettségének nem, vagy csak részlegesen tesz eleget, a GVH a határozat kézhezvételét követő minden hónap végén az addig ki nem fizetett végrehajtási bírságot lejártnak tekinti és azt az APEH közreműködésével behajtja – fejti ki a hivatal közleményében.
(mti)