Borboly Csaba, Hargita Megye Tanácsa elnöke elmondta, hogy az elkövetkező években egy olyan elképzelés megvalósítása lesz a cél, amely fő mozgatórugói a Hargita-hegység gazdaságilag kiaknázható adottságai lesznek, azzal a különbséggel, hogy eddig külön-külön történt meg ezen potenciál kiaknázása, de most ezen gazdasági ágak egy egésszé való összehangolásában látja a megoldást. Az elképzelés szerint infrastrukturális beruházások lesznek a téli sportok gyakorlásának terén, kilátók épülnek, túraösvények, bicikliutak.
Szükséges a végső eredmény eléréséhez, hogy mind a vállalkozók, mind az intézmények a közös célt tartsák szem előtt. Létre kell hozni Székelyföld egységes marketing-stratégiáját, amely elsősorban a turizmusra támaszkodik és ezt összehangolni úgy, hogy minden egyes üzleti, döntésnél szem előtt legyen tartva annak hatásai a többi gazdasági tényezőre.
Borboly: Népszerűsíteni kell a térséget
Borboly, megyei tanácselnök a nyitó gondolatai között kitért az idő szűkösségére. Ideje, hogy a gondolkozást tett kövesse. Most egy olyan elképzelés végiggondolására hívták össze a helyi érdekelteket, amelynek végiggondolása után két éven belül megvalósítási terveknek kell születniük. „Mindegy, hogy a hegység melyik oldalán vagyunk, megéri közösen népszerűsíteni a térséget. A Hargita-hegység ismertté tétele foglalja el az elkészítendő marketingstratégia központi helyét. Próbáljunk meg rendszerben gondolkozni, akárcsak Ausztriában, a vállalkozók dolgozzanak egymás keze alá. A Hargita-hegység esetében nagyobb léptékben kell gondolkozni, mint egyszerű fakitermelésből való megélés. Az elérhető keretek szűkülnek” – hangsúlyozta ki a megyei tanács elnöke.
Újabb tragédia rázta meg a hegymászó-közösséget
