A mozdonyvezető szabályszegésével magyarázza a MÁV a Monorierdőnél négy halálos áldozatot követelő múlt heti tragikus balesetet – írja a szerdai Népszabadság. A MÁV biztonsági igazgatóságának jelentése szerint „okkal feltételezhető”, hogy a balesetet a személyvonat vezetőjének „szabályszegő magatartása okozta”.
A MÁV a részleteket a rendőrségi nyomozás lezárulta után hozza nyilvánosságra, ám a lap számos adatot közöl a négy halálos áldozatot követelő vonatbaleset körülményeiről.
Október 6-án 10 óra 26 perckor egy személyvonat belerohant az előtte haladó intercitybe a ceglédi vonalon, Monorierdő közelében. Az ütközés előtt óránként 103 kilométeres sebességgel haladt a személyvonat, amelynek vezetője 16 másodperccel azelőtt kezdte meg a vészfékezést, hogy beleütközött az előtte szabályosan közlekedő intercity-szerelvénybe. A személyvonat ekkor óránként 78 kilométeres sebességgel haladt, az intercity viszont – betartva az előírásokat – a biztosítóberendezések üzemképtelenségének esetére – óránként 15 kilométerrel.
Arról is közölnek részleteket, hogy a mozdony biztosítóberendezését, amely ilyenkor nem engedi 15 km/h-s sebesség fölé a mozdonyokat, miként iktatták ki – az érvényes forgalmi utasításoknak megfelelően –, majd ezután hogyan gyorsított fel szabálytalanul a személyvonat. A MÁV balesetvizsgálóinak jelentéséből kiderül az is, hogy az ütközés előtti percekben egy szolgálaton kívüli vezető jegyvizsgáló és a vonat kalauza is a vezetőállásban volt, ami szabálytalan. A lap saját értesülésként ehhez azt teszi hozzá, hogy a kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át.
Az ügyet a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztálya vizsgálja büntetőeljárásban, és a Közlekedésbiztonsági Szervezetnél (KBSZ) is folyamatban van egy szakértői vizsgálat.
(MTI)