Monorierdői tragédia: a MÁV a mozdonyvezetőt hibáztatja

A MÁV a mozdonyvezető szabályszegésével magyarázza a Monorierdőnél történt múlt heti tragikus balesetet. A vezető 16 másodperccel a tragikus ütközés előtt kezdett el lassítani. Óránként 78 kilométeres sebességgel haladt a személyvonat, amikor belecsapódott az előtte lassan mozgó intercitybe.

MNO
2008. 10. 15. 4:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mozdonyvezető szabályszegésével magyarázza a MÁV a Monorierdőnél négy halálos áldozatot követelő múlt heti tragikus balesetet – írja a szerdai Népszabadság. A MÁV biztonsági igazgatóságának jelentése szerint „okkal feltételezhető”, hogy a balesetet a személyvonat vezetőjének „szabályszegő magatartása okozta”.

A MÁV a részleteket a rendőrségi nyomozás lezárulta után hozza nyilvánosságra, ám a lap számos adatot közöl a négy halálos áldozatot követelő vonatbaleset körülményeiről.

Október 6-án 10 óra 26 perckor egy személyvonat belerohant az előtte haladó intercitybe a ceglédi vonalon, Monorierdő közelében. Az ütközés előtt óránként 103 kilométeres sebességgel haladt a személyvonat, amelynek vezetője 16 másodperccel azelőtt kezdte meg a vészfékezést, hogy beleütközött az előtte szabályosan közlekedő intercity-szerelvénybe. A személyvonat ekkor óránként 78 kilométeres sebességgel haladt, az intercity viszont – betartva az előírásokat – a biztosítóberendezések üzemképtelenségének esetére – óránként 15 kilométerrel.

Arról is közölnek részleteket, hogy a mozdony biztosítóberendezését, amely ilyenkor nem engedi 15 km/h-s sebesség fölé a mozdonyokat, miként iktatták ki – az érvényes forgalmi utasításoknak megfelelően –, majd ezután hogyan gyorsított fel szabálytalanul a személyvonat. A MÁV balesetvizsgálóinak jelentéséből kiderül az is, hogy az ütközés előtti percekben egy szolgálaton kívüli vezető jegyvizsgáló és a vonat kalauza is a vezetőállásban volt, ami szabálytalan. A lap saját értesülésként ehhez azt teszi hozzá, hogy a kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át.

Az ügyet a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztálya vizsgálja büntetőeljárásban, és a Közlekedésbiztonsági Szervezetnél (KBSZ) is folyamatban van egy szakértői vizsgálat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.