Felére csökkentik London díjfizetős zónáinak méretét

Visszacsökkenti eredeti méretére – vagyis a jelenleginek a felére – a brit főváros új, konzervatív polgármestere a londoni díjfizetős övezetet, amelynek határát átlépve a magánautósok naponta 8 fontot (2400 forintot) kötelesek fizetni.

MNO
2008. 11. 27. 18:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

London előző, munkáspárti vezetője, Ken Livingstone öt éve honosította meg a világszerte sok fővárosban figyelemmel kísért londoni belvárosi behajtási díjrendszert, amelynek meghirdetett fő célja a zsúfoltság és a légszennyezettség csökkentése.

A díj kezdetben napi 5 font volt, de ezt három éve 8 fontra emelték, és a díjasított zónát tavaly az eredeti 20 négyzetkilométeres legbelső térségről a kétszeresére növelték. Boris Johnson, az új polgármester, aki a tavaszi helyhatósági választásokon győzte le munkáspárti ellenfelét, csütörtökön jelentette be, hogy több mint egyhavi lakossági konzultáció után megkezdi a díjasított zóna eredeti határainak visszaállításához szükséges jogi intézkedéseket.

A felmérésbe bevont londoniak több mint kétharmada, az üzleti vállalkozásoknak pedig csaknem a 90 százaléka pártolja a díjfizetős övezet régi területének visszaállítását. A díjat minden négy- vagy több kerekű, belső égésű motorral hajtott, nem tömegközlekedési vagy egyéb közszolgálati jármű vezetőjének meg kell fizetnie, ha hétköznap reggel hét és este hat óra között kocsijával átlépi a kijelölt zóna határát. A fizetési kötelezettség nem vonatkozik a hibrid üzemű magánautókra, valamint a motorkerékpárokra. Livingstone, az előző polgármester a nagy fogyasztású személyautók díját idén ősztől 25 fontra emelte volna, de ezt az intézkedését a májusi helyhatósági választásokon győztes konzervatív utód már a nyáron törölte.

A Munkáspárt londoni városházi frakciója csütörtökön „ostobaságnak” nevezte Johnson újabb döntését a díjfizetős behajtási övezet területének visszacsökkentéséről, mondván: a város évi 70 millió font bevételtől esik el, amit a tömegközlekedés fejlesztésére lehetett volna fordítani, emellett növekedni fog a forgalom és a légszennyezés. A londoni kereskedelmi és iparkamara ugyanakkor „a józan ész győzelmének” nevezte a döntést, mivel a zóna kiterjesztése komoly forgalomcsökkenést okozott az érintett negyedek üzleti vállalkozásainak.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.