A távirati iroda forrásai szerint a Sanmina-SCI gyárában is meglepetést okozott a létszámleépítés terve, mivel korábban szóba került egy új csarnok építése és további munkatársak felvétele. Információk szerint a vállalat elsősorban a székesfehérvári gyárból hozott munkaerőt küldi el, az elbocsátott létszámnak csak 20 százaléka lesz tatabányai munkavállaló. A Sanmina-SCI Magyarország Kft. vezető az elektronikai összeszerelési iparágban, Miskolcon, Székesfehérváron és Tatabányán van telephelye. Az egyesült államokbeli központú Sanmina-SCI Magyarország Kft. 2006-ban 382 milliárd forint forgalmat bonyolított, ezzel a 13. legnagyobb árbevételű vállalat volt az országban. A cég több ezer embert foglalkoztat üzemeiben.
Leállt a termelés a Knaus nagyoroszi lakókocsigyárában
Leállt a termelés a Knaus nagyoroszi lakókocsigyárában, mert miután a német anyacég csődbe ment, nincsenek megrendelések. A Nógrád megyei gyárban azon dolgoznak, hogy január végéig, a piac stabilizálódásáig életben tartsák a céget – közölte szerdán az ügyvezető igazgató. Botka József elmondta: a korábbi 350 dolgozóból már csak 277-en vannak a Knaus Tabbert Magyarországi Kft. alkalmazásában, jelenleg állásidőn. A menedzsment szerepét átvevő német csődbiztos garantálta, hogy az októberi béreket kifizetik – tette hozzá. Az ügyvezető igazgató közölte: azon dolgoznak, hogy elkerüljék a felszámolást, életben tartsák a gyárat január végéig, amikorra várhatóan stabilizálódik a piac. A német csődbiztos azon is gondolkodik, hogy önállóan értékesítse a nagyoroszi gyárat – mondta.
A nagyoroszi cég vezetői keresik az állami segítség lehetőségét az átmeneti időszakra, és a beszállítókkal folyamatosan kötnek megállapodásokat arról, hogy tartozásuk bizonyos részét megkapják. A Knaus 1993 óta gyárt lakókocsikat Nagyorosziban. 2001-ben két cég egyesüléséből jött létre a lakókocsi gyártással, függönyök, kárpitok varrásával, valamint a lakókocsik szállításával foglalkozó Knaus Tabbert Magyarországi Kft.
A cég eddigi legjobb évét zárta július 31-ével, 3,5 milliárd forintot meghaladó forgalmat és 100 milliós adózott nyereséget könyvelhettek el. A lakókocsi gyártás mellett felfutott a textil- és a bútoralkatrész gyártás is, a kölcsönzött és bérelt munkaerővel együtt összesen 400 embert foglalkoztattak. A cég válságát az okozza, hogy a bank nem hosszabbította meg az anyacég hitelszerződését, és az nem tudja kifizetni a beszállítókat. A Magyarországon egy, Németországban két gyárat működtető Knaus Tabbert Group GmbH csődöt jelentett. A nagyoroszi gyár önállóan gazdálkodott, viszont konkrét megrendelője az anyacég volt, azon keresztül zajlott a nyugat-európai értékesítés, a Nógrád megyében gyártott lakókocsik döntő részét pedig Nyugat-Európában adták el.
(MTI)
Kiderült, mi okozhatta az Air India repülőgépének katasztrófáját
