Többletpontokat kapnak a nemzetiségi iskolák uniós pályázatokon

A kisebbségi oktatási intézmények esetében nem kell teljesíteni a 80 százalékos létszám-kihasználtsági mutatót, és bevezetik a nemzetiségi többletpontszámot – derül ki a MeH közleményéből, amely azután született, hogy Kiss Péter szerdán találkozott a 13 magyarországi nemzeti és etnikai kisebbség országos önkormányzatainak elnökeivel.

MNO
2008. 11. 06. 11:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átalakul az uniós pályázati rendszer kisebbségi része Kiss Péter Miniszterelnöki Hivatalt (MeH) vezető miniszter és a magyarországi kisebbségek vezetőinek megbeszélése nyomán – derült ki a MeH közleményéből. Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter – a rendszeres egyeztetések keretében – szerdán találkozott a 13 magyarországi nemzeti és etnikai kisebbség országos önkormányzatainak elnökeivel.

A találkozón kiemelten foglalkoztak a kisebbségek szempontjából is fontos uniós pályázatokkal. A MeH közleményéből kiderül, hogy az iskolafejlesztésre szolgáló uniós forrásokból 253 oktatási intézmény nyert pályázaton. Ezekből 39 kisebbségi oktatást végző intézmény. Ez a szám azt mutatja, hogy a kisebbségek a számarányuknál sikeresebbek voltak az oktatási pályázatokban – áll a közleményben.

Kiss Péter bejelentette, hogy az első pályázati időszak tapasztalatai alapján átalakul a pályázati rendszer kisebbségi szegmense: az ezt követő pályázati fordulókban a kisebbségi oktatási intézmények esetében nem kell teljesíteni a 80 százalékos létszám-kihasználtsági mutatót, és bevezetik a nemzetiségi többletpontszámot. A miniszter szerint a jövőben is biztosítani kell, hogy az uniós fejlesztésekben továbbra is rendszerszerűen részt vegyenek a hazai kisebbségek.

Október 31-én Fuzik János, az Országos Szlovák Önkormányzat elnöke levélben kért segítséget Kiss Pétertől a békéscsabai szlovák iskola felújításához, mert az nem nyert az egyik uniós pályázaton. Fuzik János kifogásolta, hogy a pályázat azért sem lett sikeres, mert „a békéscsabai Szlovák Iskola fenntartója, tehát az Országos Szlovák Önkormányzat nem kis- vagy mikrotérségi társulás, mert az intézmény nem hátrányos helyzetű településen működik, mert a pályázat nem csökkent iskolai szegregációt (mivel ilyen addig sem volt).” Szóvá tette azt is: semmiféle pontelőnyt nem kapott a békéscsabai iskola azért, hogy két tannyelven, nemzetiségi kultúrát ápolva oktatnak. Hátrányba került szerinte a pályázat azért is, mert a békéscsabai iskola éppen csak elérte a minimális, 80 százalékos férőhely-kihasználtságot. Fuzik János levelében azért kérte Kiss Péter segítségét a békéscsabai iskola felújításához, mert – amint írta – annak épülete korszerűtlen, elektromos vezetékhálózata tűz- és életveszélyessé válhat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.