Állami segítséget kér egyre több német cég

Egyelőre viszonylag kevés fogyott a cégeknek szánt állami segélyből Németországban, de hétről hétre több vállalat fordul segítségért az államhoz, derül ki a német gazdasági minisztérium belső elemzéséből, amelyről a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap számolt be hétfőn.

MNO
2009. 08. 03. 9:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az öt hónapja indult hitel- és hitelgarancia program iránti érdeklődés „érezhetően növekedett az utóbbi hetekben”, áll a dokumentumban. A 115 milliárd eurós segélyalapból mostanáig 2,8 milliárd eurót osztottak szét 3545 vállalkozás között, de az alapot kezelő KfW állami fejlesztési bankhoz július végig már összesen 9 milliárd euró értékben érkeztek új hitelkérelmek. Az újonnan igényelt összeg kétharmadát – ez 6,44 milliárd euró – beruházásokra használnák fel a vállalatok, a kérelmek számát tekintve azonban a többség – 1302 hiteligénylő az 1986-ból – a napi működéshez szükséges készpénzinjekciót szeretne kapni az államtól. A minisztérium szakemberei szerint ez azt mutatja, hogy a válság enyhülésére utaló jelek ellenére „sok vállalkozás igen nehéz helyzetben van”, és áthidaló hitelre van szüksége ahhoz, hogy túlélje a recessziót.

A kérelmező vállalatok nagyság szerinti megoszlása alapján főként a kis- és közepes vállalatok helyzete látszik ingatagnak: közülük kerül ki a kérelmezők többsége. Ötszázmillió eurónál nagyobb éve bevételű cég 81 van a jelentkezők között. Ugyanakkor a nagyvállalatok igénylik értékben számolva a legnagyobb segítséget, összesen 5,9 milliárd eurót, amelynek 77 százalékából beruházásokat hajtanának végre, és csak 23 százalékát tervezik a likviditás biztosítására fordítani.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.