Lula nyeregben érzi magát

A hivatalos brazil hírügynökség, az Agencia Brasil érdekes válaszokat közölt a brazil elnöktől, aki hetente 132 portálnak nyilatkozik az olvasók három kiválasztott kérdésére. A spanyol El Mundo európai uniós rovatot indított, és itt olvasható a teleírt „Uniós Panaszkönyv” tavalyi összefoglalója.

2009. 08. 05. 15:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

agenciabrasil.com.br – Brazília

A brazil állami hírügynökség kedden közölte, hogyan vélekedik a legnagyobb dél-amerikai ország elnöke, a baloldali Luiz Inácio „Lula” da Silva a hazája és a Nemzetközi Valutaalap közötti új viszonyról. A 132 napilaphoz eljuttatott „Az elnök válaszol” című szokásos heti rovatban Lula megállapítja az IMF-nek nyújtott brazil 10 milliárd dolláros hitelről, hogy végre fordult a kocka, és már nem a Valutaalap mondja meg, mit tegyenek, hanem ők diktálnak az IMF-nek. A hitelbe adott összeget a megszorult nemzetközi pénzintézet ennek értelmében köteles a szegény és a fejlődő országok gazdaságának fejlesztésére fordítani. Lula egy másik kérdésre válaszolva elmondta, hogy országát utolsóként érte el a nemzetközi pénzügyi válság, és a jelek szerint elsőnek is lábal ki belőle. Így Brazília még erősebb lett, és tovább erősödött tárgyalási pozíciója a diplomáciában és a kereskedelemben is.

elmundo.es – Spanyolország

A jobboldali-liberális napilap új rovatot indított, amely az Európai Unió látványos és kevésbé látványos eseményeivel is foglalkozik. Hétfőn a rovat idézte az Európai Bizottságtól azt a 2008-as évről szóló jelentést, amelyet a Fogyasztók Központi Európai Hálózata (CEC) készített. A felmérés megállapította, hogy az uniós állampolgárok a bejelentett esetek 33 százalékával a közlekedési szolgáltatásokra panaszkodtak a legtöbbet. Utána következnek a szórakoztatási (25 százalékkal), majd az éttermi és szállodai panaszok (13 százalék). Az olasz közlekedési biztos, Antonio Tajani elégedetten jelentette ki, hogy a légitársaságokat igénybe vevő utasok egyre tudatosabban élnek a közösségi joggal, és mind gyakrabban fordulnak az uniós fogyasztóvédő intézményhez. A panaszok 47 százaléka az interneten keresztül igénybe vett szolgáltatásokat marasztalta el, és ez már valamivel jobb eredmény, mint a 2007-es 55 százalék.

Az összes panasz 25 százaléka kifogásolta a megvett termék minőségét, 17 százalék az átadásának módját kritizálta, 16 százalék pedig a szerződések záradékát tartotta elfogadhatatlannak. A fogyasztóvédők biztosa, a bolgár Megleva Kuneva hangsúlyozta, hogy a fogyasztók különösen recesszió idején védtelenek, szerinte főleg akkor, ha egy harmadik ország területén kerül sor a kereskedelmi tranzakciókra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.