A bank elemzői szerint könnyen elképzelhető, hogy átrendeződik az európai autópiac a válság nyomán. Az európai gyártókat a legfontosabb hazai piacokon – elsősorban Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában – meghirdetett keresletösztönző programok idén még kihúzták a csávából, de a kontinensen jövőre újabb 6 százalékkal esik vissza az értékesítés.
A készleteket a legtöbb gyártónak sikerült minimálisra csökkentenie, de a nagy árverseny miatt ez legfeljebb a likviditás megőrzéséhez járult hozzá. A válság mindennél élesebben rámutatott arra, hogy az optimális szérianagyságnak milyen jelentős szerepe van a jövedelmezőség fenntartásában, ezért nem kizárt, hogy 2010-ben felvásárlások, részvénycserés egyesülések vagy egyszerű együttműködési megállapodások keretében új szövetségek jönnek létre.
Az európai autógyártók közül a Fiat-csoport és a Volkswagen-csoport lehet a válság nyertese. A Fiat a kisautók, vagyis az A kategória 32 százalékát uralja, és autóinak 60 százaléka az ár, a méret és/vagy az alacsony károsanyag-kibocsátás miatt minden nagy európai roncsprémiumprogramban támogatható volt. Ennek megfelelően a cég árbevétele 36,5-ről 48,5 milliárd euróra emelkedik idén, így 1 milliárd eurós üzemi eredményt érhet el, de a kamatterhek miatt végül 383 millió euró veszteséggel zárja az évet.
Az üzemi eredményt javította az is, hogy az európai roncsprémiumprogramok keretében eladott autók zömét Lengyelországban gyártotta a cég, a meggyengült zloty pedig az euróval fizető piacokon többletnyereséget hozott a cég számára. Az árbevétel és az üzemi eredmény jövőre tovább emelkedik, és 2010-et már 300 millió euró fölötti eredménnyel zárhatja az olasz autógyár.
(MTI)
Zelenszkij nem egyedül megy Trumphoz, kiderült, kik kísérik el az ukrán elnököt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!