Átrendeződő európai autógyártás

Az európai autógyártók az állami támogatások révén megőrizték ugyan likviditásukat, és zömmel pozitív üzemi eredménnyel (EBIT) zárják 2009-et, de a kamatterhek vészesen lenyomják vagy veszteségbe fordítják az eredményeket – írja a Calyon Bank MTI-hez eljuttatott piaci elemzése.

MNO
2009. 12. 18. 12:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bank elemzői szerint könnyen elképzelhető, hogy átrendeződik az európai autópiac a válság nyomán. Az európai gyártókat a legfontosabb hazai piacokon – elsősorban Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában – meghirdetett keresletösztönző programok idén még kihúzták a csávából, de a kontinensen jövőre újabb 6 százalékkal esik vissza az értékesítés.

A készleteket a legtöbb gyártónak sikerült minimálisra csökkentenie, de a nagy árverseny miatt ez legfeljebb a likviditás megőrzéséhez járult hozzá. A válság mindennél élesebben rámutatott arra, hogy az optimális szérianagyságnak milyen jelentős szerepe van a jövedelmezőség fenntartásában, ezért nem kizárt, hogy 2010-ben felvásárlások, részvénycserés egyesülések vagy egyszerű együttműködési megállapodások keretében új szövetségek jönnek létre.

Az európai autógyártók közül a Fiat-csoport és a Volkswagen-csoport lehet a válság nyertese. A Fiat a kisautók, vagyis az A kategória 32 százalékát uralja, és autóinak 60 százaléka az ár, a méret és/vagy az alacsony károsanyag-kibocsátás miatt minden nagy európai roncsprémiumprogramban támogatható volt. Ennek megfelelően a cég árbevétele 36,5-ről 48,5 milliárd euróra emelkedik idén, így 1 milliárd eurós üzemi eredményt érhet el, de a kamatterhek miatt végül 383 millió euró veszteséggel zárja az évet.

Az üzemi eredményt javította az is, hogy az európai roncsprémiumprogramok keretében eladott autók zömét Lengyelországban gyártotta a cég, a meggyengült zloty pedig az euróval fizető piacokon többletnyereséget hozott a cég számára. Az árbevétel és az üzemi eredmény jövőre tovább emelkedik, és 2010-et már 300 millió euró fölötti eredménnyel zárhatja az olasz autógyár.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.