Az Országgyűlési Biztos Hivatala hétfőn közleményt adott ki, amelyben az ombudsman felhívja a figyelmet arra, hogy a „Mikulás-csomag” nem megfelelő értesítési mód, hiszen azt a szél elfújhatja, az eső eláztathatja, bárki eltávolíthatja. Szabó Máté ezért azt javasolja, a fizetésre megszabott idő akkor kezdődjön, amikor a megbírságolt autós bizonyíthatóan tudomást szerzett a büntetéséről.
Az ombudsmanhoz több panasz is érkezett. Az egyik esetben egy nagykövet megváltotta a parkolójegyét és azt – mivel nem volt „Mikulás-csomag az autóján” – távoztában eldobta. Később a Centrum Parkoló Rendszer Kft.-től fizetési felszólítást kapott, a pótdíjat át is utalta. Egy másik panaszos azt kifogásolta, hogy a fővárosi parkolási rendelet szerint az érvényes, de valamilyen okból nem jól láthatóan elhelyezett parkolójegyet a társaságnál csak naptári hónaponként legfeljebb egy alkalommal lehet utólag bemutatni, és kizárólag akkor, ha az adott gépjármű tulajdonosának nincs 30 napnál régebbi pótdíjtartozása. A parkolási társaság telefonos ügyfélszolgálata tájékoztatta így az autóst, de kiderült, hogy az információ téves: a rendelet szerint igenis van lehetőség a parkolójegy utólagos bemutatására. Az ombudsman a társaság vezetőjét felkérte a helyzet tisztázására. A nagykövet és a másik panaszos is sérelmezte, hogy a fizetési felszólítás előtt nem találtak „Mikulás-csomagot” a gépjármű szélvédőjén.
Ezzel a Mikulás-csomagos módszerrel az ombudsman szerint nem bizonyítható, hogy az autós tudomást szerzett a pótdíjfizetési kötelezettségéről, és mire postán megkapja a fizetési felszólítást, a pénzbüntetése megháromszorozódik. Szabó Máté visszásnak nevezte az eljárást és véleményéről értesítette a Centrum Parkoló Rendszer Kft.-t. Ennek eredményeként a társaság az ügyet lezárta és azt válaszolta az ombudsmannak, hogy a pótdíj összegét visszaküldi a nagykövetnek.
(MTI)
Vinícius a távozás szélén? Az ő és Rodrygo szénája sem áll jól a Real Madridnál
