Nem igazán fogyasztott a fogyasztószer

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Telemarketing Kft., amikor reklámjaiban azt állította, hogy Hollywood Patch nevű terméke fogyasztószer, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta.

MNO
2010. 02. 09. 13:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Telemarketing Kft. a Hollywood Patchről televíziós és internetes reklámjaiban egyebek mellett azt állította, hogy a fogyasztó több kilótól szabadulhat meg a termék révén gyorsan és megerőltetés nélkül. A cég azt állította: a termékkel diétázás, fogyasztótabletták, mozgás nélkül le lehet fogyni, 10 nap alatt akár 5 kilót vagy 2 ruhaméretnyit. A GVH azonban megállapította, hogy a cég a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé: fogyást ígértek, de nem tudták bizonyítani, hogy a termék valóban csökkenti a súlyt. A hivatal közleménye szerint ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatásáról ígéretet fogalmaz meg, akkor az állítás valódiságát a reklám közzétételének időpontjában már tudnia kell bizonyítani.

A Telemarketing Kft.-nek a Hollywood Patch kapcsán benyújtott anyaga nem bizonyította, hogy állításai megfelelnek a valóságnak. A becsatolt anyagban nem jelent meg a Hollywood Patch megnevezés, így alkalmatlan volt annak igazolására, hogy a vizsgálatot e termékkel folytatták le. A GVH szerint a vizsgálati anyag még akkor is alkalmatlan lenne a reklámokban tett állítások igazolására, ha elfogadná, hogy a vizsgálat a Hollywood Patch elnevezéssel értékesített termékkel történt, hiszen az állítások valódiságáról a becsatolt vizsgálati anyag lényegében semmilyen bizonyítékkal sem szolgált. Az anyag a vizsgált termék narancsbőrre gyakorolt hatásáról tartalmazott adatokat, miközben az eljárás alá vont kommunikációs eszközeiben a Hollywood Patch elnevezésű terméket fogyásra ajánlja a cég.

A GVH szerint a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy bizalmi jellegű terméket hirdettek megtévesztő módon sérülékeny fogyasztói kör számára és ezek a hirdetések jelentős számú fogyasztót értek el. A bírságon túlmenően a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán három hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a versenyhatóság döntését.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.