Az országos kommunikáció fő célja, hogy javuljon a lakosság egészségi állapota, növekedjen az egészségesen és munkaképesen eltöltött életévek száma, s hozzájáruljanak a munkaerő-piaci aktivitás növeléséhez. További cél, hogy egyre többen menjenek el a szervezett népegészségügyi szűrésekre és a lakosság egyre egészségtudatosabb magatartást tanúsítson.
Ehhez elengedhetetlen a szűrések népszerűsítése mellett az egészségügyi dolgozók és a lakossággal szoros kapcsolatban álló helyi szakemberek aktivizálása, kommunikációs készségének fejlesztése, a szolgáltató szakmai csoportok és a véleményformálók informálása, mozgósítása. Ha a lakosság megfelelően tájékozott a szűrővizsgálat elérhetőségéről, módjáról, a vizsgálati eredmények jelentéséről, jelentőségéről, előnyeiről, akkor a szakemberek szerint nő a lakossági szűrés társadalmi elfogadottsága.
A program legfontosabb része a helyben, a kistérségben zajló egészségkommunikáció, továbbképzés és interaktív tájékoztató nap. A szakemberek azt várják, hogy a kommunikációs kampányok révén a háziorvosok által végzett kardiovaszkuláris (a szívet és az érrendszert érintő) szűrések száma 10 százalékkal nő, a szervezett népegészségügyi emlőszűrésen megjelenők száma 60 százalékra, a méhnyakszűrésen részt vevők száma pedig 50 százalékra emelkedik. Kovács Attila közlése szerint mindenképpen növelni kell a szűréseken megjelenők arányát és fel kell hívni a lakosság figyelmét az egészségtudatos magatartás fontosságára.
(MTI)
Zelenszkij: Konstruktív megbeszélések folynak Miamiban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!