Síkfői Tamás az országban egyedülálló felmérés eredményeiről tartott sajtótájékoztatón elmondta: 179 vállalkozás véleménye alapján a hatóságok az előző év 2,5-es értékelés után 2009-ben már 2,79-os „osztályzatot” kaptak a piac szereplőitől.
Hozzátette: a legrosszabb minősítést a munkaügyi felügyelet kapta 2,01-dal, a legjobbnak a munkaügyi központ bizonyult 3,4-del. Az APEH az előző évinél egy tizeddel jobban szerepelt, 2,57-dos értékelése átlagosnak mondható.
A kamarai titkár utalt rá, hogy pontozni 14 hatóságból négyet lehetett ötfokú skálán, melyen a legrosszabb az egyes, a legjobb az ötös volt. A kérdőíven a szempontok közé sorolták a hatóság szakmai munkáját, az eljárás minősítését, az adófizető iránti tiszteletet, empátiát, a segítőkészséget, s egyebek mellett a jogorvoslati lehetőségeket is.
Bár például a hatóságok adófizetők iránti tiszteletének megítélése sokat javult, a vállalkozók a szempontokat összességében az elvárhatónál rosszabbnak értékelték. Úgy találták: a jogorvoslati lehetőségek romlottak 2008-hoz képest. Tapasztalataik szerint amellett, hogy utóbbira kevés lehetőség adódik, aki élni kíván vele, hatósági revízióra számíthat.
A vállalkozók szerint a hatósági gyakorlat egyértelműen bevételorientálttá vált. Ennek oka az ország versenyképességének, az államszervezet működési, pénzügyi helyzetének romlása, továbbá az, hogy a jelentős adóterhek, a jövedelemközpontosítás és az adminisztráció mellett a pazarlás és a hiány egyszerre jelenik meg az állami rendszerekben.
Síkfői Tamás hangsúlyozta: az éves felmérés célja, hogy a közvélemény megismerje a gazdaság szereplőinek a hatóságok munkájával kapcsolatos véleményét, másrészt pedig az, hogy segítsenek a döntéshozóknak a hatóságok tevékenységének javításában.
(MTI)
The Tiger and the Turul: Why a Fast-Reforming India Can Be Hungary’s Strategic Anchor in a Fragmented World















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!