Kevesebb jut ruhára és utazásra

A jelenlegi válság tartós változásokat hoz a fogyasztói magatartásban – derül ki a Cetelem Körkép 2010 tanulmányból, amelyet kedden mutattak be Budapesten. A GfK Hungária Piackutató Intézet szerint a magyar háztartások úgy alkalmazkodtak a válsághoz, hogy kevesebbet költöttek ruházkodásra és utazásra.

MNO
2010. 03. 09. 11:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A változás főbb jellemzői a környezetbarát, a bio, a méltányos és a használt termékek növekvő arányú fogyasztása, valamint a low-cost (alacsony árú termékek) előretörése – mondta az MTI-nek Balog Gábor, a Magyar Cetelem Bank marketingosztályának vezetője. Ezzel a korábban fel nem használt termékek is hasznosulnak – tette hozzá.

A Cetelem tanulmánya két részből áll, a kérdőíves Európai barométer kutatásból és az Európai piacok elemzésből. Az Európai barométer kutatás a fogyasztók óvatos bizakodását mutatja a tavalyi nagy visszaesés után, a piacokról szóló elemzés pedig százalékos arányban számol be a visszaesésről ágazatok szerint.

Kevesebbet költöttünk ruházkodásra

A magyar háztartások úgy alkalmazkodtak a válsághoz, hogy kevesebbet költöttek ruházkodásra, utazásra, és mérsékelték a napi vásárlásaikat – mondta Dörnyei Otília, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója kedden sajtótájékoztatón Budapesten. Elmondta: felmérésük szerint tavaly a magyar háztartások 3 százalékkal kevesebbet vásároltak napi fogyasztási cikkekből, és az év második felében egyre inkább az olcsó és az akciós termékek kerültek előtérbe.

Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója kiemelte: az idén az első hónapokban emelkedett a háztartások fogyasztási hajlandósága, de továbbra is kérdéses, hogy a jövőben ez megjelenik-e konkrét vásárlásokban, vagy marad a fogyasztás mérséklődése.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.