Nem tudja a miniszterelnök, vége-e a válságnak

A gazdasági mutatók alapján nem lehet megállapítani, hogy Szerbia túljutott-e a gazdasági válságon, és derűlátással nézhet-e a jövőbe – jelentette ki kedden Mirko Cvetkovic miniszterelnök.

MNO
2010. 03. 09. 13:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus egy gazdasági fórumon felszólalva közölte, hogy erre az évre a GDP legalább kétszázalékos növekedésére számít, ami azonban nem lesz elegendő ahhoz, hogy Szerbiában számottevően javuljon a helyzet. Ahhoz ugyanis, hogy fejlődésről lehessen beszélni, minimum évi 5 százalékos GDP-növekedés szükséges. Mirko Cvetkovic szerint a belgrádi kormány idei legfőbb célja a foglalkoztatottság és a vállalkozói aktivitás növelése.

Ami a költségvetés állapotát illeti, a bevételek az év első két hónapjában 8 milliárd dinárral, vagyis 8,5 százalékkal alacsonyabbak voltak a tervezettnél. Kedvező fejlemény ugyanakkor az, hogy a kivitel ugyanebben az időszakban 37 százalékkal nőtt – közölte a miniszterelnök.

Szerbia eddig kevésbé szenvedte meg a világméretű gazdasági válságot, mint a nyugat-balkáni térség többi országa. A GDP 2,8 százalékkal csökkent, s ennél kisebb visszaesés csak Macedóniában történt. A 4,2 százalékos költségvetési hiány a térség átlagának felel meg, Szerbia államadóssága pedig kisebb, mint a térségi átlag.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.