2,5 milliárd eurónyi kárt okozott az izlandi vulkánkitörés

Összesen 1,5–2,5 milliárd eurónyi többletköltséget okozhatott az európai légi közlekedésnek az izlandi vulkánkitörés miatti leállása – jelentette be Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedési felelőse kedden Brüsszelben.

MNO
2010. 04. 27. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az észt biztos az Európai Unió végrehajtó testületének heti ülésén ismertette az intézkedési javaslatokat a közlekedési káosz következményeinek enyhítésére, illetve egy újabb megelőzése érdekében.

A bizottság kedden azt is megerősítette, hogy a tagországok segíthetik állami pénzből a káosz miatt nehéz helyzetbe került légitársaságokat, de csak ideiglenes alapon, és betartva a tisztességes verseny szabályait. Piaci kamatú kölcsönökről, illetve garanciákról lehet szó – fejtette ki Kallas. Emellett azt is engedélyezik átmeneti jelleggel, hogy a társaságok változásokat vezessenek be a menetrendben, hogy nyereségesebben tudjanak üzemelni. Mentesíthetők egy ideig a légitársaságok a légiirányítási költségek alól is.

Rövid távon lehetőséget teremt a bizottság arra is, hogy a társaságok elvileg tiltott időszakban, például éjszaka repüljenek, amíg célba nem juttatják az útjukat elhalasztó utasokat, illetve az elmaradt szállítmányokat.

Kallas elmondta, hogy egy szakértői csoport azt is megvizsgálja: helyes válasz volt-e a vulkáni hamufelhő terjedésére a légtérhasználati tilalom. Újra áttekintik, milyen veszélyeket hordoz magában ez a jelenség, és milyen intézkedésekre kell felkészülni, ha ismét előfordul.

A jövő héten találkozót tartanak az EU-tagországok közlekedési miniszterei, hogy megvitassák a történtek után hosszabb távon kívánkozó intézkedéseket, mindenekelőtt az úgynevezett egységes európai égbolt létrehozásának felgyorsítását. Kallas szerint még az idén szükség lenne egy uniós összekötőre a légtérhálózattal kapcsolatos koordináció javítása érdekében.

Sürgette a közlekedési biztos azt is, hogy uniós szinten javítsák az utasjogi szabályozást. Ez nemcsak az utasok érdekében lenne fontos, hanem azért is, hogy egyes társaságok – kiskapukat találva – ne jussanak versenyelőnyökhöz a teljesen tisztességesen eljáró cégekkel szemben.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.