A berendezés nélkül a hét űrhajós nem tudja továbbítani az információkat a földi irányító központba. Olyan adatokról van szó, mint az űrrepülőgép orráról és a szárnyáról készült videofelvételek, amelyeket az indítást követően általában azonnal a Földre küldenek, hogy ott elemezzék.
A Columbia űrrepülőgép katasztrófáját a hőszigetelő hab sérülése okozta 2003-ban. A szigetelés leválása miatt az alatta levő réteg annyira felforrósodott, hogy az űrrepülőgép szétrobbant, hét asztronauta halálát okozva. Azóta az űrsiklók legénysége mindig alaposan átvizsgálja az űrszerkezet hővédő burkolatát: erre a célra egy 30 méter hosszú kar szolgál, amelynek a végén lézerlámpa van. A személyzet a hibás antenna miatt kénytelen volt a felvételeket 40 perc hosszú videokazettákon tárolni. A hat szalagon mintegy 35-40 gigabyte-nyi információ van. Ezt a mennyiségű adathalmazt már csak akkor tudják az amerikai űrközpontba küldeni, ha elérik a Nemzetközi Űrállomást. Ez a feladat azonban az antenna meghibásodása miatt nehezebb lesz a szokásosnál. Az antennának ugyanis nagy szerep jut az űrállomás megközelítésében.
Az űrközpont közölte, hogy a Discovery űrhajósai most más navigációs berendezésekre kell hogy hagyatkozzanak, de a csatlakozás így sem lesz sokkal veszélyesebb a szokásosnál. Alan Poindexter, a Discovery parancsnoka a földi repülésirányítókat megnyugtatva azt mondta, hogy igyekeznek tartani a "menetrendet", és időben odaérnek. Hozzátette, hogy két héttel ezelőtt Houstonban éppen az ilyen helyzetet gyakorolta.
(MTI)















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!