Magyar buszokat tesztel a BKV + Képek

Két magyar buszt tesztel két hétig két vonalon a BKV hétfőtől; az Ikarus és a Credo típusú alacsonypadlós, csuklós buszok egymást követve közlekednek majd.

MNO
2010. 05. 17. 12:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemecz Gábor, a BKV fejlesztési és beruházási igazgatója a tesztet indító sajtótájékoztatón elmondta, hogy az első héten a járművek a 239-es, a második héten a 173-as viszonylaton közlekednek majd. A teszt elsődleges célja, hogy megismerjék a közönség tapasztalatait, illetve segítsék a gyártókat a még prototípusnak számító buszok szériaéretté válásában. Mindegyik busz alacsonypadlós, Euro5-ös motorral felszerelt, légkondicionált utasterű és kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett. Az Ikaruson Wi-Fi is található.


Nemecz Gábor kifejtette: egyelőre nem lehet érdemben beszélni arról, hogy ezek a buszok valaha is a BKV flottájába tartoznak-e majd. A BKV saját forrásból az ezer busz lecserélésére tervezett 60-80 milliárd forintot nem tudja előteremteni, de a közbeszerzési pályázat előkészületei megtörténtek. Mint mondta, amint megvan a pénz, a BKV elindítja a pályáztatást. Ezzel kapcsolatban közölte, hogy a közbeszerzési törvény rendeléseit be kell tartaniuk. A törvény nem enged mozgásteret a hazai gyárak előnyben részesítésére, de az egyenlő esélyt biztosítani akarják. Elmondta azt is: a buszpark annyira elöregedett, hogy az ezer busz lecserélése nagyon fontos, most is keresik a legjobb konstrukciót erre.


A tesztet a Városi és Elővárosi Egyesület (VEKE) és a BKV közösen szervezte. Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője a sajtótájékoztatón azt mondta: egyesületük mindig azt mondta, hogy az elsődleges szempont a minőség, ha magyar gyártó ilyet nem tud, akkor nem szabad magyar buszt venni. Most azonban – tette hozzá – két olyan busz mutatkozik be, amelyek képesek arra, hogy minden igényt kielégítsenek. A járművek két olyan viszonylaton közlekednek majd, amelyek sok kihívást tartogatnak, hiszen a 173-as vonalán az útminőség, a 139-esen pedig a meredek emelkedők miatt nehezebb a buszok feladata.





Fotók: Hegedűs Márta/Magyar Nemzet


Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.