Tovább pipál: londoni repülőtereket zártak le a hamu miatt

Londoni repülőterek lezárását rendelte el hétfő hajnaltól a brit polgári repülésügyi hivatal (CAA), miután az izlandi vulkánkitörés újabb hamufelhője érte el Nagy-Britannia déli térségeit.

MNO
2010. 05. 17. 5:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hollandiában hétfőn reggel hat órától délután két óráig lezárják az amszterdami Schiphol és a rotterdami repülőteret, mivel az izlandi vulkánkitörésből származó hamufelhő sűrűsége a megengedettnél ismét nagyobb koncentrációjú – közölte egy légügyi illetékes.


A brit országos légi irányítási szolgálat (NATS) hétfő hajnalban közölte, hogy – helyi idő szerint egyelőre reggel 7 óráig, közép-európai idő szerint 8 óráig – a CAA a Londont kiszolgáló öt nemzetközi repülőtér közül Heathrow-ra, Gatwickre és a Cityre rendelt el repülési tilalmat. A zárlat a további két londoni repülőtérre, Lutonra és Stanstedre nem vonatkozik. A három lezárt londoni légikikötő közül kettőre, Heathrow-ra és Gatwickre közlekednek Budapestről járatok. Heathrow és Ferihegy között a British Airways gépei járnak, Gatwicket a Malév és az easyJet köti össze Budapesttel.

A brit repülőterek naponta átlagosan 5500 járatot és több mint félmillió utast fogadnak és indítanak. A forgalom felét Heathrow és Gatwick bonyolítja le. Heathrow-n naponta átlagosan 1250 járat és 180 ezer utas, Gatwicken hatszáz járat és 77 ezer utas fordul meg. A hétfő hajnalra elrendelt londoni zárlatok előtt számos skóciai és észak-angliai repülőtéren rendeltek el fel- és leszállási tilalmat, köztük Manchesterben, Liverpoolban és Glasgow egyik regionális repülőterén. Ezeket a korlátozásokat azonban a hamufelhő délre húzódásával feloldották.

Áprilisban – Európa nagy részéhez hasonlóan – hat napig teljes légtérzárlat volt érvényben Nagy-Britannia egész területe felett a hamufelhő miatt. Az intézkedés súlyos bevételkiesést okozott a brit légitársaságoknak és a repülőtér-üzemeltetőknek, amelyek élesen bírálták a légügyi hatóságokat a légtér teljes lezárása miatt. A most léptetett újabb, részleges tilalmat is erőteljesen kritizálták a legnagyobb légitársaságok. Sir Richard Branson, a Virgin Atlantic elnöke kijelentette, hogy a döntés viccnek is rossz. Sir Richard szerint néhány napja Franciaország légterében volt hasonló sűrűségű a hamufelhő, és akkor az érintett francia országrészekben ezernél több járat szállt fel, probléma nélkül.

A British Airways szóvivője kijelentette: a cég szerint repülésbiztonsági okok nem indokolják az ennyire szigorú korlátozásokat. A British Airways helyzetét súlyosbítja, hogy légi utaskísérői keddtől ötnapos sztrájkot akarnak kezdeni a hónapok óta húzódó bér-, létszám- és munkaszervezési viták miatt. A légitársaság 13 ezer utaskísérőjéből 12 ezret képviselő Unite szakszervezet a múlt héten összesen négy ilyen sztrájkot hirdetett meg. A munkabeszüntetések május 18-ától 22-éig, május 24-étől 28-áig, május 30-ától június 3-áig és június 5-étől június 9-éig tartanának. A cégvezetés és az érdekképviselet hétfőn mindazonáltal ismét tárgyalásokat kezd.

David Learmount, a Flight International című repülési folyóirat szakelemzője vasárnap a BBC-nek azt mondta, hogy az izlandi vulkánkitörés okozta visszatérő fennakadások akár húsz évig vagy még tovább is eltarthatnak.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.