Deutsch: A kkv-k támogatásában „tök utolsók” vagyunk

Az uniós források kis- és középvállalkozásokhoz (kkv) való eljuttatásában „tök utolsók vagyunk” az uniós országok között – nyilatkozta Deutsch Tamás a Duna TV reggeli műsorában.

MNO
2010. 06. 18. 13:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Deutsch Tamás elmondta: a 2007–2013 közötti időszakra nézve időarányosan Magyarország mindössze az egyharmadát-egynegyedét hívta le az uniós támogatásoknak, és ebből 10 százalék jutott a kkv-khoz. Hozzátette: ebben a tekintetben „tök utolsók vagyunk”. A kormány célja, hogy a kis- és középvállalkozásokhoz az eddigi pénz négy-ötszöröse jusson el, és jóval egyszerűbb eljárásban lehessen pályázni. Az egyszerűség a bürokrácia csökkentését és a normatív pályázatok nagyobb számát jelenti. Utóbbira példaként említette, hogy egy pályázatra a jelentkező vagy 20 millió forintot kap, vagy nem ítélnek meg neki támogatást, de nem lesz olyan, hogy az egyik jelentkező 5 millióhoz, a másik 15 millióhoz jut.

Az árvízi helyzet kapcsán a képviselő arról beszélt: az unió szolidaritási alapjának forrásait vehetik igénybe az árvízkárosult országok. Hozzátette: az EU-nak azon is el kell gondolkodnia, hogy a védművek építésével és a klímaváltozás hatásainak enyhítésével megelőzze az árvizeket, mert a megelőzés még mindig olcsóbb, mint a kárenyhítés.

(Forrás: Duna TV)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.