Nem hűségesek a vállalatok

Nagy a fluktuáció a hazai hitelintézetek vállalati ügyfélkörében, a kockázatkezeléssel foglalkozó Dun & Bradstreet (D&B) adatai szerint a meglévő kliensi kör 12-13 százaléka szünteti meg évente bankkapcsolatát, és vándorol át más pénzintézethez – írta a Világgazdaság keddi számában.

MNO
2010. 06. 22. 6:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt egy évben a D&B szerint az OTP volt az egyik nagy vesztes, vállalati ügyfélköre közel 2,5 százalékkal mérséklődött. Ugyanakkor megjegyzik, hogy a piacvezető pénzintézet vállalati klienseinek száma még így is közel 40 százalékkal nagyobb, mint a második szereplő K&H-é.

A legnagyobb növekedést az elmúlt egy évben az UniCredit, az Erste, illetve a CIB érte el a top tízes élmezőnyből. Érdekesség, hogy az új bankként debütáló, Magyarországon korábban biztosítási tevékenységükről ismert pénzintézetek a vállalati ügyfélszám alapján az élmezőny közelébe küzdötték fel magukat. Az Axa Bank közel 7.500 vállalati kliensével a 12. helyen áll, míg az Allianz Bank a 42., az ING pedig az 52. a céges ügyfelek száma alapján felálló 232-es listán – írta a Világgazdaság.

A B&D adatai szerint egyébként a piac erősen koncentrált: a vállalati bankszámlaszerződések 76 százalékán tíz hitelintézet osztozik, míg a maradék 24 százalékra 222 jut.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.