„A vasút ennek a térségnek az életet jelenti” – mondta Kovács Zoltán (Fidesz), Pápa polgármestere és parlamenti képviselője, hozzátéve, hogy a vonat az iskolába vagy munkába járóknak „feltétlenül szükséges munkaeszköz”, így a személyszállítás visszaállítása közvetve munkahelyeket teremthet a teherforgalomban eddig is részt vevő vonal mentén. A politikus arra hívta fel a figyelmet: 2007 márciusi bezárásakor az egyik legjobb állapotban lévő szárnyvonal volt a Csornát Pápával összekötő szakasz, csakhogy korábban „elszoktatták az embereket a vasúttól, hogy aztán – egy rossz menetrend következtében – azt mondhassák, hogy alig van utas”. Példaként említette, hogy a reggeli vonat úgy ért be Pápára, hogy a hat órakor esedékes műszakváltásra nem értek be vele az emberek, az iskolába viszont túl korai volt a járat.
Az általa is „leharcoltnak” nevezett – graffitivel bőven telepingált, kitört ablakú – Szany–Rábaszentadrás állomáson azt mondta: a kormányzat csak azokat a szakaszokat engedi újraindítani, amelyeken teljes a műszaki biztonság, ennek ellenére „nyilván nem úgy fog elindulni ez a vasútvonal, mint ahogy 1896-ban megnyitották”; a megállók felújítása a következő hetek, hónapok feladata.
Gyopáros Alpár (Fidesz), Csorna alpolgármestere, országgyűlési képviselője az eseményen arról beszélt: a menetrendre már vannak szakmai javaslatok; hangsúlyozta: a térség számára rendkívül hátrányos vasútvonal-bezárási döntés visszavonásával a kormányzat választási ígéretet teljesített, s hogy ezt megtették, az garancia további vállalásaik teljesítésére is.
(MTI)
Orbán Balázs: Két út van előttünk















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!