Vége lesz Budapesten az eddigi „álomvilágnak”

Budapesten a város működésének és a pénzügyi helyzet stabilizálásának biztosítása a legfontosabb feladat – jelentette ki Tarlós István egy rádiós műsorban. A Fidesz–KDNP főpolgámester-jelöltje elmondta: másfajta kommunikáció kialakítása is szükség van, ami a régóta jellemző hamisságot és félrevezetést kiküszöböli

MNO
2010. 06. 29. 17:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz–KDNP főpolgámester-jelöltje elmondta az mr1 reggeli műsorában, hogy Budapesten a város működésének és a pénzügyi helyzet stabilizálásának biztosítása a legfontosabb feladat; többek között például a városháza és intézményeinek, illetve cégeinek átstrukturálása, a megrendelői, végrehajtói és ellenőrzési szerepkörök szétválasztása, és egy másfajta kommunikáció kialakítása, ami a régóta jellemző hamisságot és félrevezetést kiküszöböli. A főváros gazdálkodásában várható problémákról elmondta: nagyon nagy gondot fog jelenteni a pénzhiány, a mostani vezetés által tett örökös ígéretek, amelyek mögött nincsenek megfelelő források. Szerinte egészen elképesztő és a szakmát megdöbbentő az a fajta MSZP-s ígéret-dömping, hogy a közszolgáltatások vagy azok egy része ingyenes lesz, miközben a szocialista előkészületek nyomán nemsokára hihetetlen mértékű távfűtődíj és csatornadíj emelés veszélyével fogunk szembe nézni, amelyet majd az új vezetésnek valahogy kezelnie kell.

Vannak tervek


A városfejlesztési tervekről elmondta: náluk is tele vannak a fiókok nagyszabású tervekkel, csak a szocialisták kétségbeesetten cáfolni próbálják ezeket, de a Fidesz–KDNP is gondolkodik kongresszusi központon, múzeumi negyeden, sportcentrumon. Ezeknek az előkészítésén a jobboldal dolgozni fog, de a szocialisták hihetetlen látványtervekkel illusztrált álomberuházásai nem reálisak, félrevezetik a budapestieket – tette hozzá.

Több programot is be kell fejezni


Az elsőbbséget élvező feladatok kapcsán elmondta: a dugódíj bevezetésének olyan alapvető feltételei vannak, amiket a jelenlegi városvezetés nem biztosított, hiányoznak a külső területeken és a nagy csomópontoknál szükséges őrzött P+R parkolók, vagy az 1-es és 3-as villamosok átvezetése a Lágymányosi hídon, ezeket is be kell előbb fejezni, mielőtt a város például kuriózumnak számító gyalogos hidat épít a Duna felett. A szükséges beruházások kapcsán meg kell szervezni a budapesti közlekedést, fejleszteni kell a felszíni kötöttpályás rendszert. Tarlós szerint az utak és közterületek elhanyagolt állapotára, valamint a közszolgáltató cégek pénzhiányára is megoldást kell találni, ehhez pedig először gatyába kell rázni a várost gazdaságilag, és csak aztán lehet elővenni a nagyszabású terveket.

Budapest eladósodottsága eléri a 60 százalékos mértéket még abban az esetben is, ha a BKV több száz milliárdos belső adósságállományát nem vesszük figyelembe.

(mr1.hu)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.