Júniusban összesen 1,04 millió gépkocsit adtak el Kínában. A csúcs márciusban volt, amikor egyetlen hónap alatt 1,7 millió új autó kelt el az ázsiai országban. A robbanásszerű fejlődés nem csupán az autóvásárlást ösztönző állami programok következménye, az életszínvonal emelkedése és a nyugati életstílus terjedése is fontos tényező. Kína így a növekedés ígéretét hordozza a gyártók számára, míg a roncsprémium programok kifutása és a gazdasági válság miatt hanyatló Európa veszít jelentőségéből, az amerikai piac pedig éppen hogy csak kezd magához térni a súlyos recesszió után. A folyamatokat jelzi, hogy az amerikai General Motors idén az első félévben már több autót adott el Kínában, mint az Egyesült Államokban.
Szakértők ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy a piaci versenyfutás közben túlméretezett gyártóbázisokat építettek ki a nagy nyugati társaságok, és a hazai gyártók fejlődése is nehezíti helyzetüket. Az ágazatból származó értesülések szerint a pekingi vezetés stratégiaváltást szorgalmaz; arra biztatja a külföldi gyártókat, hogy kevésbé koncentráljanak a tömegpiacra termelő kapacitás bővítésére, és inkább kutatás-fejlesztésre, alternatív, környezetbarát technológiák kidolgozására fordítsák a forrásokat.
(MTI)
Napi sudoku















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!