Körvonalazódik, hogyan változtatják meg a közösségi közlekedést

A nyár folyamán elkészül a közösségi közlekedés teljes megújításának a stratégiája – nyilatkozta Völner Pál szombaton a Komárom–Székesfehérvár-vasútvonal megnyitásának 150. évfordulója, valamint a személyforgalom vasárnapi újbóli megindítása alkalmából rendezett ünnepség után Kisbéren.

MNO
2010. 07. 03. 12:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta, hogy a vasútra vonatkozó anyag már szinte teljesnek tekinthető, megfelelő szintű jóváhagyásokra vár, és készül az autóbusz-közlekedésre vonatkozó munkaanyag is. A két alágazati elképzelést össze kell hangolni az egységes közösségi közlekedés megteremtése érdekében.

Völner Pál kitért arra, hogy távlati célként a helyi közlekedés bevonása is fontos az egységes közösségi közlekedés megteremtésébe, de ehhez szükséges az érintett önkormányzatok közreműködése is.

Az államtitkár elmondta, hogy a nyár végére elkészülnek, és várhatóan ősszel már nyilvánosságra hozhatók a MÁV szerkezeti átalakítására vonatkozó elképzelések. A Volánok esetében pedig el kell dönteni, hogy a tevékenységkiszervezési hullámot hogyan lehet konszolidálni, az állami szerepet meghatározni. Az államtitkár úgy nyilatkozott: elégedett lenne, ha a közösségi közlekedés állami finanszírozásának szinten tartása mellett a szolgáltatási színvonalat jelentősebben emelni tudnák.

Az 5. számú, Komárom–Székesfehérvár-vasútvonalon 1860 júliusában indult meg a vonatközlekedés. A 150. évforduló alkalmából Kisbér önkormányzata, a MÁV Zrt. és a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség szervezett megemlékezést.

Az ünnepségen Völner Pál úgy fogalmazott, hogy a vasutat megújítani és nem bezárni kell, az államnak elkötelezettnek kell lenni a vasút iránt. Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese az ünnepségen hangsúlyozta: a vasárnap újrainduló Komárom–Székesfehérvár-vasútvonal stratégiai szerepet játszik, mert terelőútvonal lehet, ha Komárom és Budapest között fennakadás van a forgalomban.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.