Fontos az, hogy ne az számítson, ami kívül van. Ruha, zsebpénz, tízórai vagy a bőrszín, hanem az, hogy milyen értékek vannak belül – mondta a politikus, aki az együttműködéssel megvalósuló felzárkóztatás jó példájának nevezte az Arany János Általános Iskolában folyó nevelőmunkát.
A 220 diákot oktató Komárom-Esztergom megyei intézmény pedagógiai programjának lényege az integrált nevelés és a hátrányos helyzetű gyermekek társadalmi felzárkózásának segítése – közölte a város sajtófelelőse. Takács István tájékoztatása szerint a tanulók 40 százaléka cigány származású, 60 százaléka a többségi társadalomhoz tartozó gyermek, nagy részük halmozottan hátrányos helyzetű.
A sajtófelelős közlése szerint az iskola eredményes integrációs programot valósít meg. Az intézmény igazgatója, Baranya István és tanára, Sztojka Attila egyedülálló programot dolgozott ki a szülők és a roma tanulók oktatási és nevelési feladatokba történő bevonására – tette hozzá.
A roma tanulók integrációjára indított program az egyik kiindulópontja Esztergom integrációs programjának, amely ösztöndíjat kínál cigány diákoknak a középiskola elvégzéséhez, valamint munka mellett képzési lehetőséget nyújt az iskolát nem végzett romák számára – fűzte hozzá a sajtófelelős.
A 70 éves Arany János Általános Iskola felújított épületben kezdheti a 2010-2011-es tanévet. Az intézményt Székely János püspök és Kiss-Maly László esperes áldotta meg.
(MTI)

Huszonhét macskát szabadítottak ki az ercsi horrortelepről