Fokozatosan nő a bizalom az online újságírás iránt

Bár még mindig erősen tartja magát a nyomtatott sajtó az olasz piacon, a helyi fogyasztók egyre nagyobb bizalommal és arányban olvasnak online is híreket. Az internetes médiafogyasztás erősödése ellenére a helyiek továbbra is bizalmatlanok az online vásárlással szemben.

MNO
2010. 08. 13. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olasz Mediawatch Osservatorio Giornalistico frissen közzétett felmérése szerint az elmúlt években jelentősen erősödött az online médiafogyasztás a helyi internetezők körében. A 2007-ben mért 25 százalékos aránnyal szemben ma már az olaszok 39 százaléka követi az interneten is a híradásokat, igaz, a nyomtatott sajtó még mindig erősen tartja magát a hírolvasók körében. Egy júliusban közölt felmérés szerint ugyanis a helyiek 62 százaléka úgy véli, a papíralapú újság olvasása praktikusabb és a szemnek is kényelmesebb, mint monitoron követni a híreket.

A klasszikus sajtóorgánumok erős helyzete ellenére azonban az elmúlt három évben 18 százalékról 45 százalékra nőtt azok aránya, akik úgy vélik, az online hírforrások legalább annyira megbízhatóak, mint a nyomtatott és elektronikus sajtó hírei.

Közösségi aktivitás

A 18 és 60 év közötti olasz lakosság körében készült felmérés szerint nemcsak a hírfogyasztás, de az online közösségi jelenlét is egyre nagyobb teret hódít az országban. 2007 és 2010 között a korábbi 12 százalékról 59 százalékra emelkedett az online közösségi oldalakat is használók aránya.

A felmérés ugyanakkor arra is rámutat, hogy az internet kínálta lehetőségek között van, amivel szemben továbbra is erősen bizalmatlanok az olaszok. A válaszadók kevéssé szimpatizálnak az online kereskedelemmel, és nem kifejezetten bíznak az internetalapú fizetésben sem. Ez utóbbi esetében a megkérdezettek csak 21 százaléka véli úgy, hogy a digitális kifizetések megbízhatóak.

Sok a magyar online hírfogyasztó

Kutatási adatok szerint az internetezők aránya a magyar lakosság körében 2009-ben elérte az 50 százalékot, vagyis hazánkban minden második ember már online is elérhető. Az Információs Társadalom- és Hálózatkutató Központ (Ithaka) ez év márciusában közzétett felmérése a magyar internetezők médiafogyasztási szokásait vizsgálva megállapította, hogy a hazai internethasználók körében erőteljes a hírfogyasztók és a közösségi emberek aránya.

Az 1500 fő megkérdezésével készült, a lakosságot nem, kor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentáló kutatás szerint a magyar internetezők 68 százaléka naponta vagy naponta többször használja az internetet, míg 23 százaléka saját állítása szerint egész nap online. A hetente vagy ennél ritkábban internetezők aránya nem érte el a tíz százalékot a mintában. Az Ithaka tavaszi felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka napi rendszerességgel követi az online híreket, 22 százaléka pedig heti-havi gyakorisággal keresi az aktualitásokat az interneten is. A közösségi oldalakat a megkérdezettek 49 százaléka naponta, 28 százaléka hetente látogatja. A magyar internetezők 52 százaléka veszi igénybe az online banki szolgáltatásokat, bő harmada pedig a számlák kifizetését is online intézi.

Az internet jelentette információözönt a magyar netezők kevesebb mint harmada érzi zavarónak, 52 százalékuk ezzel szemben szereti, ha sok információt tud elérni, és nem találja nehéznek, hogy a számtalan online tartalomból kiválassza azt, ami számára releváns.

(ELTE Társadalomtudományi Karának hírlevele)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.