Jobb a gyógyszertárban?

A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak egyes, profiljukba illő napi fogyasztási cikkek, ezekből az első félévben több mint 6 milliárd forintot forgalmaztak – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

MNO
2010. 08. 13. 20:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyógyszertárak piaci részesedése a teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül – az értéket tekintve – kiemelkedik a száraz babaételből (53 százalék) és műfogsor rögzítőből, illetve tisztítóból (52). Jelentős a patikák súlya a naptejnél (22), a lábápoló szereknél (17), az arcápoló készítményeknél (16), a babaápoló szereknél (14), továbbá a teánál és az intim szappannál (9-9), a szúnyogriasztónál és az ajakápoló szereknél (8-8).

A Nielsen szerint a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán figyelemre méltó, hogy a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet. Ez a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat, annak ellenére, hogy például a gyógyteánál egy csomagolási egység mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén májusban 816 forint volt, a fekete teánál pedig 627 forint.

A száraz babaétel értékesítése pedig kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik, piaci részesedésük értékben 53 százalék volt az első félévben, míg további közel egyharmadot a drogériákban adtak el. Rajtuk kívül a hipermarket csatorna játszik még figyelemre méltó szerepet ennél a kategóriánál.

Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagaslóan legnagyobb a bolttípusok között. A patikákban, a kategórián belül az arc- és szemránckrém részaránya a legnagyobb.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.