Minden második magyar digitálisan tévézik

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában 2010 júniusában közel 18 ezerrel 1,258 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

MNO
2010. 08. 13. 13:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a digitálisan televíziózó háztartások száma az elmúlt 12 hónapban 220 ezerrel, ezen belül 2010 első félévében 117 ezerrel bővült. Június végén az NMHH gyorsjelentésében szereplő szolgáltatók előfizetőinek 49,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 49,1 százalék és az egy évvel korábbi 42,2 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 2010 júniusában 454 ezerről 466 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 786 ezerről 792 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Júniusban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a májusi 18 százalékról 18,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. 12 hónappal korábban ennek a technológiának a részesedése 12,9 százalékos volt.

A műholdas előfizetéssel rendelkezők aránya júniusban a májusi 31,1 százalékról 31,3 százalékra nőtt – míg 2009 júniusának végén a vizsgált körbe tartozó háztartások 29,5 százaléka rendelkezett ilyen előfizetéssel. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya a korábbi tendenciának megfelelően tovább csökkent: míg 2010 júniusában az ügyfelek 57,6 százaléka tévézett analóg kábelen, 2010 június végén ez az arány 50,2 százalék volt.

Az NMHH gyorsjelentése a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a májusi 30,7 százalék után június végén 30,5 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét júniusban 24,1 százalékról 24,5 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23,3 százalékról 23,5 százalékra nőtt.

Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók június végén – a májusival megegyezően – 2,527 millió előfizetést tartottak nyilván.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.